۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۱۶:۲۱

گسترش مناسبات تعاون ایران و هند

کاردار هندوستان در ایران با معاون امور بین الملل اتاق تعاون در زمینه گسترش مناسبات بخش تعاون دو کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به منظور گسترش همکاری های تعاون دو کشور ایران و هندوستان در سال جهاد اقتصادی و سال بین المللی تعاون "سیبی جورج" کاردار هند در تهران بنا به دعوت اتاق تعاون ایران با سیدداود صالحی، معاون امور بین الملل این اتاق دیدار و گفتگو کرد.

بر پایه این گزارش، معاون امور بین الملل اتاق تعاون ایران در این ملاقات ضمن تشریح نقش تعاونی ها در اقتصاد جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: طبق برنامه 5 ساله توسعه ای، این رقم تا پایان دوره باید به 25درصد از تولید ناخالص ملی برسد.

صالحی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد تعاونی ها در بخش های کشاورزی، مسکن، صنایع دستی و فرش، صنعت، حمل و نقل، خدمات و میزان اشتغال زایی هر یک، از طرف هندی خواست اهمیت و نقش تعاونی ها و مقررات حمایتی که در مجلس با تلاش اتاق تعاون برای حمایت مادی و معنوی از بخش تعاون به تصویب رسیده است را به تعاونی ها و مسئولان در هند منعکس نماید.

وی همچنین آمادگی اتاق تعاون ایران را برای امضای یادداشت تفاهم همکاری جهت تبادل هیئت های تجاری و بهره گیری از توان، دانش و تجارب تعاونی های دو کشور اعلام کرد.

این مقام مسئول در اتاق تعاون ایران از سفر هیئت این اتاق به هندوستان نیز خبر داد و گفت: هیئت مذکور در این سفر با آقای "چویی" مدیر منطقه ای اتحادیه بین المللی تعاون و سایر مسئولان دیدار خواهد داشت و از تعاونی های موفقی همچون سازمان تعاونی کود کشاورزان هندی واتحادیه ملی تعاونی های هند دیدار خواهد کرد.

در ادامه این نشست "سیبی جورج" کاردار هندوستان نیز ضمن استقبال از توسعه همکاری های دو کشور در بخش تعاون و بسط روابط خوب دو کشور به توضیح فعالیت تعاونی ها در هند پرداخت.

وی اظهار داشت: در هر یک از 28 ایالت هندوستان یک سازمان محلی تعاون وجود دارد که سازمان های مذکور همان نقش اتاق تعاون ایران را دارند.

کاردار هند در ایران افزود: تعاونی راهی است تا افراد با کمک یکدیگر شرایط زندگی را بهبود بخشند. همچنین تعاونی ها از امتیازات و مشوق های بسیاری برخوردارند که از جمله آنها برخورداری از معافیت های مالیاتی، تسهیلات اعتباری و حمایت های ویژه دولت است.

سیبی جرج نامگذاری سال جدید به نام سال جهاد اقتصادی را مثبت دانست و گفت: این موضوع نشانگر اهمیت و اراده رهبر ایران برای پیشرفت های اقتصادی است.

وی پیشنهاد کرد: گروه های مطالعاتی مشترک بین بخش های تعاونی دو کشور تشکیل شود تا ضمن بازدید متقابل از تعاونی های هر کشور شناخت و تعاملات فیمابین ارتقاء پیدا کند.

کد خبر 1305000

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha