۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۸:۳۵

شفیعی ها:

راه اندازی رشته خبرنگاری در قزوین پیگیری می شود

راه اندازی رشته خبرنگاری در قزوین پیگیری می شود

قزوین - خبرگزاری مهر: مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: به منظور ارتقاء کیفی جایگاه خبرنگاران و فعالان رسانه ای با تداوم آموزش های تخصصی راه اندازی رشته دانشگاهی خبرنگاری در قزوین پیگیری و اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر در قزوینف محمد حسین شفیعی ها دوشنبه شب در جمع مدیران و سردبیران خبرگزاریها، نشریات محلی و سراسری استان که در محل سالن کنفرانس ارشاد اسلامی برگزار شد اظهارداشت: برگزاری نشستهای فصلی و دوره ای با حضور مدیران مسئول نشریات و خبرگزاریهای استان حرکت ارزشمندی است که می تواند به شناسایی و حل مشکلات موجود کمک کند.

وی افزود: اولویت های امسال ارشاد اسلامی استان کیفی سازی فعالیت مطبوعات و فعالان رسانه ای است و در کنار حمایت از خبرنگاران و شاغلان بخش رسانه ای در مسیر کیفی سازی کارها گام برمی داریم.

تعداد نشریات استان اشباع است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: با ورود چند نشریه جدید دیگر در عرصه اطلاع رسانی بنظر می رسد در زمینه کمیت و تعداد نشریات محلی به مرحله اشباع رسیده ایم و وضعیت فعلی جوابگوی نیازهای مردم استان است و باید دنبال کیفی سازی نشریات باشیم.

شفیعی ها افزود: اگر مطبوعات و رسانه های موجود خوب کار کنند دیگر نیازی به نشریات جدید نداریم لذا در سال جاری پرداختن به محتوای نشریات جدی است و با ارزیابی مستمر از رسانه های کیفی حمایت و پشتیبانی می کنیم.

این مسئول فرهنگی خاطرنشان کرد: مطبوعات نقش مهمی در رشد و توسعه استان دارند و اگر مشکلات موجود استان را منصفانه نقد و بررسی و راه حل ارائه کنند می توانند به اعتلای استان در بخشهای مختلف کمک کنند.

وی یادآورشد: به هر حال در جامعه نقصها و مشکلاتی نیز دیده می شود اما رسانه ها وظیفه دارند با عمل به رسالت خود و واقع گرایانه در کنار انعکاس فعالیتهای خوب انجام شده نقاط ضعف را نیز منصفانه و شفاف مطرح و به حل آن کمک کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: دستگاههای اجرایی نیازمند رسانه ها هستند و باید تلاش کنیم با کمک یکدیگر ضمن تعامل مناسب با مدیران در تصمیم گیری تاثیرگذار باشیم.

وی همکاری خانه مطبوعات و هیئت منصفه مطبوعات و ارشاد را در ساماندهی امور مهم خواند و اظهارداشت: با تشکیل مستمر جلسات کارشناسی می توان نقاط ضعف رسانه ها و مطبوعات را نیز به آنها گفت و زمینه رفع آنها را فراهم کرد که در  یک سال گذشته در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.

تملق شایسته رسانه نیست 

وی توجه رسانه ها به دفاع منطقی از عملکرد دستگاههای اجرایی و نیز مرز آن با تملق و چاپلوسی را یادآورشد و گفت: اگر درست عمل کنیم مرز بین تملق و دفاع منطقی کاملا مشخص است و هیچکس تملق را زیبنده جایگاه رسانه ها نمی داند و آن را توصیه نمی کند.

شفیعی ها گفت: در حرکت اصلاحی و کیفی سازی مطبوعات در سال جاری از خانه مطبوعات و دست اندرکاران رسانه ها انتظار داریم همکاری نزدیکی داشته باشند تا بتوانیم به ارتقا کیفی جایگاه خبرنگاران کمک کنیم.

پیگیری راه اندازی رشته خبرنگاری

وی با اشاره به ضرورت آموزش خبرنگاران اظهارداشت: افزایش توان تخصصی خبرنگاران جدید و فعالان رسانه از رویکردهای امسال است و در یکی دو ماه آینده با برگزاری دوره های تخصصی به تقویت توان علمی و حرفه ای خبرنگاران اقدام خواهیم کرد که امیدواریم با استقبال خوب فعالان این بخش همراه باشد.

شفیعی ها گفت: در پی رایزنی با مسئولان هستیم تا بتوانیم رشته خبرنگاری را در دانشگاه جامع علمی کاربردی شهرداری قزوین راه اندازی کنیم که با رویکرد رسانه ای این نهاد امیدواریم این کار امسال به نتیجه برسد و اجرایی شود.

وی ساماندهی فعالیت خبرنگاران را نیز از دیگر برنامه های امسال دانست و افزود: با ثبت نام خبرنگاران رسانه ها در سایت سمان امیدواریم نسبت به تامین حقوق اولیه خبرنگاران و ساماندهی فعالیت آنها اقدام اصولی صورت گرفته و انگیزه کاری خبرنگاران بیشتر شود.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان در خصوص عدم پرداخت هدیه رئیس جمهور به برخی خبرگزاریهای استان و نیز نشریات سراسری هم گفت: هدیه رئیس جمهور به فعالان سراسری پرداخت شده و خبرگزاریها موظفند هدیه خبرنگاران استانها را پرداخت کنند و استان فقط در مورد هدیه نشریات محلی اقدام کر ده و در این زمینه هیچ اختیار و وظیفه ای ندارد لذا امیدواریم با پیگیری مسئولان در تهران حق خبرنگاران خبرگزاریها و نشریات سراسری که در استان کار می کنند تضییع نشود.

وی اظهار امیدواری کرد با ورود نشریات جدید در عرصه اطلاع رسانی استان زمینه فعالیتهای ابتکاری و نو در بخش مطبوعات استان فراهم شود.

 شفیعی در مورد جشنواره مطبوعات امسال هم گفت: امشال امیدواریم جشنواره مطبوعات با رویکرد و ویژگی خاصی برگزار شود و با جشنواره سال قبل تفاوت کند و یان کار با همکاری و مشارکت فعالان رسانه ای ممکن می شود.       

کد خبر 1308191

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha