۷ خرداد ۱۳۹۰، ۱۰:۱۶

طرح استاندارد نان از نیمه دوم امسال در همدان اجرا می‌شود

طرح استاندارد نان از نیمه دوم امسال در همدان اجرا می‌شود

همدان - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان بازرگانی استان همدان گفت: طرح استاندارد نان از نیمه دوم سال جاری در استان همدان به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی فرشچی موحد اظهار داشت: با این اقدام قابلیت نظارت‌، کنترل و پیگیری استاندارد نان ممکن می‌شود.

وی گفت: اجرای استاندارد نان به تنهایی کیفیت نان را بهبهود نخواهد داد و باید سایر اقدامات و شرایط مورد نیاز برای بهبود کیفیت نان فراهم شود.

محمد مهدی فرشچی موحد‌ کیفیت گندم را یکی از عوامل تاثیر‌گذار در کیفیت نان دانست و ادامه داد: با واگذاری خرید آرد به نانوایی‌ها و واحدهای تولیدی نان صنعتی، فضای رقابتی برای بهبود کیفیت آرد ایجاد شده است.

فرشچی موحد افزود: برغم پر‌مصرف بودن نان در کشور هیچگونه استاندارد و معیار مشخصی برای آن وجود نداشت و تدوین استاندارد در این بخش ضروری بود.

وی با بیان اینکه استاندارد تدوین شده تا چهار ماه آینده اجرایی خواهد شد، افزود: با اجرای استاندارد نان‌، مباحث کنترل و نظارت بر اجرا توسط شرکت‌های غله‌، سازمان‌های بازرگانی و تعزیرات حکومتی صورت خواهد گرفت.

رئیس سازمان بازرگانی استان همدان گفت: دی ماه سال گذشته ترسیم نقشه کیفیت نان با مسئولیت هفت دستگاه آغاز شد که مسئولیت تدوین استاندارد نان به موسسه استاندارد واگذار شد.

کد خبر 1322178

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha