۷ خرداد ۱۳۹۰، ۱۷:۴۱

مرتضی رئیسی:

1500 پروژه مدرسه سازی در کشور اجرا می شود

1500 پروژه مدرسه سازی در کشور اجرا می شود

بیرجند - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در حال حاضر هزار و 500 پروژه مدرسه سازی با یک میلیون مترمربع زیربنا در دست اجراست.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی رئیسی ظهر شنبه در سیزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی با بیان اینکه دولت به تنهایی و بدون کمک خیرین نمی تواند پروژه های مورد نیاز کشور را به سرانجام برساند، افزود: هم اکنون تعداد خیرین مدرسه ساز در مناطق مختلف شهری و روستایی کشور بالغ بر 20 هزار نفر است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه روزگاری تعداد خیرین مدرسه ساز انگشت شمار بوده و هم اکنون روز به روز به تعداد این خیرین مدرسه افزوده می شود، افزود: در حال حاضر هزار و 500 پروژه مدرسه سازی با یک میلیون مترمربع زیربنا در  سطح کشور در دست اجراست.

رئیسی با بیان اینکه علیرغم مشکلات و جنگ و خشکسالی های پی در پی پس از پیروزی انقلاب خیرین کمک خوبی به مدرسه سازی در سطح کشور داشتند، ادامه داد: در این راستا خیرین روزانه پنج میلیارد ریال برای ساخت فضاهای آموزشی در کشور هزینه کرده اند.

وی با بیان اینکه طی 12 سال گذشته، دو هزار میلیارد تومان برای ساخت و ساز مدارس کشور توسط خیرین مدرسه ساز کمک شده است، عنوان کرد: 75 درصد این مبلغ معادل هزار و 500 میلیارد تومان طی پنج سال گذشته جهت ساخت و تجهیز مدارس کشور هزینه شده است.

 در برنامه 3 ساله تمام مدارس خشتی و گلی در کشور حذف می شود

رئیسی اضافه کرد: برنامه ریزی و جهت گیری دولت این است که با همکاری خیرین طی سه سال آتی تمام مدارس خشتی و گلی و مدارسی که از ایمنی کافی برخوردار نیستند، برای همیشه جمع آوری خواهند شد.

به گفته وی در این راستا در برنامه پنجم توسعه برنامه ریزی شده به منظور مشارکت خیرین در خصوص ساخت مدارس اعتبارات قابل توجهی لحاظ شود.

رئیسی میزان تعهدات خیرین مدرسه ساز در سال گذشته را 750 میلیارد تومان عنوان کرد و بیان داشت: امسال با شور و نشاط مضاعفی که در این مقوله ایجاد شده، مساعدت بیشتری از طرف خیرین مدرسه ساز خواهیم داشت و به یک رکورد خواهیم رسید.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پایان با بیان اینکه جشنواره خیرین مدرسه ساز همه ساله در سه ماهه ابتدای سال در مراکز استانها برگزار می شود، یادآور شد: امروز در 450 شهر این جشنوراه برگزار شده است. 

کد خبر 1322737

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha