۷ خرداد ۱۳۹۰، ۱۵:۵۵

320 مقاله به همایش بین المللی زبان و ادب فارسی رسید

320 مقاله به همایش بین المللی زبان و ادب فارسی رسید

بابلسر - خبرگزاری مهر: دبیر ششمین همایش بین المللی ترویج زبان و ادب فارسی از ارسال 320 مقاله به همایش بین المللی زبان و ادب فارسی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در بابلسر، علی‌اکبر ربیع ‌نتاج بعد از ظهر شنبه در جلسه ستاد برگزاری این همایش بین المللی افزود: در این همایش 320 مقاله پذیرفته شده است.

وی اظهار داشت: هدف از  ششمین همایش بین‌المللی ترویج زبان و ادب فارسی کشور، آشنایی با آخرین دستاوردهای تحقیق در گستره‌ زبان و ادبیات فارسی، گفتگو و تبادل ‌نظر شرکت‌کنندگان در عرصه‌های پژوهشی زبان و ادب فارسی، تشویق و ترغیب پژوهشگران جوان به گسترش و تعمیق تحقیقات علمی و توجه به زبان فارسی به عنوان یکی از مولفه‌های مهم وحدت ملی و یکپارچگی ایران است.

ربیع نتاج ، نقش زبان و ادب فارسی در وحدت ملی ایران، جایگاه زبان و ادب فارسی در فراسوی مرزهای ایران، نظریه ‌پردازی در حوزه‌ زبان و ادبیات فارسی، جایگاه نقد در حوزه‌ زبان و ادبیات فارسی، بررسی‌های زبان شناختی، دستوری و تاریخ زبان فارسی، نسخه‌شناسی و تصحیح متن در حیطه‌ زبان و ادبیات فارسی، نقد شیوه‌های آموزش زبان فارسی در ایران و خارج، زبان و ادبیات فارسی در حوزه‌ی زیبایی شناختی، رویکردهای نوین انتقادی به ادبیات ایران، بررسی سبک شناختی آثار ادبی، تاریخ ادبیات، نظریه و نقد آن را بخشی از اهداف و عناوین مقالات قابل ارائه در این همایش بین المللی عنوان کرد.

وی اذعان داشت: تمامی چکیده مقاله‌های رسیده به همایش چاپ و در روز همایش توزیع می‌ شود.

ربیع نتاج افزود: این همایش با همکاری دانشگاه مازندران و انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران از 18 تا 20 خرداد  در دانشگاه مازندران برگزار می‌ شود.

کد خبر 1322758

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha