۷ خرداد ۱۳۹۰، ۱۹:۵۳

نبی‌لو:

ظرفیت زکات در کشور هزار میلیارد تومان است

ظرفیت زکات در کشور هزار میلیارد تومان است

قم - خبرگزاری مهر: دبیر ستاد احیای زکات کشور ظرفیت واقعی زکات در کشور را حدود یک هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین نبی‌لو بعد از ظهر شنبه در جمع عاملین و موثرین زکات استان قم اظهار داشت: اگر این حجم زکات جمع‌آوری شود بسیاری از نیازمندی‌های روستاهای کشور برطرف می‌شود، ضمن اینکه حجم قابل توجهی از مسائل زیربنایی روستاها تامین خواهد شد.

وی با اشاره به نمونه‌هایی از توسعه و پیشرفت در برخی روستاهای کشور، تصریح کرد: برخی از روستاهایی که مردم آنها در پرداخت زکات اهتمام خوبی دارند، نه تنها کسی بیکار نیست بلکه امکانات زیربنایی خوبی برای این روستاها تهیه شده است.

وی از زکات به عنوان یکی از سنت‌های فراموش‌شده یاد کرد و گفت: از طریق پرداخت زکات می‌توان جامعه اسلامی را از نظر رفاه اجتماعی ارتقاء داد.

دبیر ستاد احیای زکات کشور اولویت مصرف زکات را فقرا و نیازمندان اعلام کرد و افزود: اولویت‌های بعدی مصرف زکات در کارهای عمرانی عمومی همانند ساخت مسجد، کتابخانه و... است.

نبی‌لو بر لزوم اهتمام بیشتر مسئولان کشور به مقوله زکات تاکید کرد و اظهار داشت: کم‌توجهی به فریضه مهم زکات در حکومت شیعی شایسته نیست، بنابراین مسئولان کشور باید نسبت به این فریضه فراموش شده اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی قم را یکی از الگوهای زکات عنوان کرد و یادآور شد: ما انتظار داریم که استان قم یکی از الگوهای پرداخت زکات باشد تا فرهنگ زکات از این استان در سایر استان‌های کشور ترویج شود.

نبی‌لو باور جدی در مورد زکات در بین مسئولان کشور وجود ندارد و مبلغین، خطبا و علمایی که از قم به سایر استان‌های کشور اعزام می‌شوند باید فرهنگ زکات را احیا کنند.

کد خبر 1322925

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha