۱۰ خرداد ۱۳۹۰، ۱۷:۳۷

187خانه بهداشت چهارمحال و بختیاری نیازمند تعمیرات است

187خانه بهداشت چهارمحال و بختیاری نیازمند تعمیرات است

شهرکرد - خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی،خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: از 321 خانه بهداشت موجود در این استان، تعداد 187خانه بهداشت نیازمند تعمیرات اساسی است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ایمانی ظهر سه شنبه در جمع مدیران و معاونان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بسیاری از مراکز بهداشت روستایی این استان فاقد حصار است و پزشکان و کادر درمانی مستقر در این مراکز با خطرات زیادی مواجه هستند.

وی با اشاره به مشکلات اعزام نیرو به برخی روستاها افزود: 60 تا70 درصد جامعه پزشکی چهارمحال و بختیاری را زنان تشکیل می دهند که این عامل، استقرار نیروی پزشکی در برخی خانه ها و مراکز بهداشت را با مشکل مواجه کرده است.

ایمانی با اشاره به کمبود اعتبار این دانشگاه در سال جاری بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی برای توسعه فیزیکی و تجهیز مراکز درمانی معادل 400 میلیارد ریال اعتبارنیاز دارد.

وی  تصریح کرد: شرکتهای دارویی به دلیل بدهی بالا، حاضر به پرداخت دارو به این دانشگاه نیستند.

ایمانی یادآور شد: هزینه ها و تخفیفهای بالا و درآمدهای پایین برخی بیمارستانها نظیر اردل و ناغان نیز بدهی های دانشگاه را چند برابر کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: کیلینیک تخصصی شهرکرد بیش از 10میلیارد ریال بدهی دارد و بیمارستان صحرایی آن نیز به دلیل نبود اعتبارات فاقد تجهیزات است.

وی با بیان اینکه هزینه پرسنلی عمده اعتبارات را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: سال گذشته حدود 118 میلیارد ریال برای بخش آموزش هزینه شد که حدود 90 درصد آن هزینه های پرسنلی بود.

هم اکنون 9بیمارستان، هفت مرکز بهداشت و درمان، 35 مرکز شهری و 67 مرکز بهداشتی درمانی روستایی و 21 پایگاه بهداشت در چهارمحال و بختیاری در حال ارائه خدمات درمانی به بیماران هستند.

کد خبر 1325796

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha