۲۳ خرداد ۱۳۹۰، ۸:۲۸

گزارش خبری/

طبیعت ایلام در معرض خطر تجمیع زباله

طبیعت ایلام در معرض خطر تجمیع زباله

ایلام - خبرگزاری مهر: کارشناس مسائل زیست محیطی در استان ایلام گفت: هم اکنون طبیعت ایلام در معرض مشکلات بزرگ قرار دارد که یکی از مهمترین این معضلات تجمع زباله است.

اکبر صفری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان ایلام یکی از زیباترین استانهای کشور به لحاط منابع طبیعی و زیستی است.

وی بیان داشت: حدود 87 ‬درصد این استان را جنگل و مراتع زیبا و بکر تشکیل می دهد که در نوع خود بی نظیر است.

صفری افزود: استان ایلام به واسطه این نعمتهای خدادادی یکی از مناطق سالم و زیبای کشور از نظر هوا و زیبایی است که اکنون طبیعت آن به واسطه عوامل و سهل انگاریهای مختلف، در معرض خطر قرار دارد.

این کارشناس گفت: ریختن زباله در مناطق طبیعی و مکانهای دیدنی استان ایلام به یک عادت بد برای مردم تبدیل شده است و هم اکنون بسیاری از مناطق بکر استان از زباله پر شده است.

وی ادامه داد: لازمه برطرف کردن این موضوع بسیار مهم فرهنگ سازی در این جهت است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بسیاری از زباله های خانگی در طبیعت استان ایلام رها می شوند، اظهار داشت: این زباله های خانگی و بیمارستانی خسارات جبرن ناپذیری به طبیعت زده است.

صفری افزود: این همه معضلات با اضافه شدن گرد و غبار به اوج خود رسیده و هم اکنون محیطهای طبیعی استان ایلام نیاز بیشتری به مراقبت و حفاظت دارند.

این کارشناس گفت: مناطق مختلفی در استان ایلام همچون دره ارغوان، مله پنجاب، ششدار، تجریان، دالاهو، میشخاص، تنگه رازیانه، چغاسبز، کبیرکوه و بسیاری از جاهای دیدنی که با عبوری گذرا از آنها چشم هر بیننده‌ای خیره می‌شود طی چند سال اخیر به واسطه بی‌توجهی و ریختن آشغال در طبیعت از جلوه بدیع آنها کاسته می شود.

وی تصریح کرد: استان ایلام به واسطه همین مناطق زیبا و بکر مورد توجه قرار دارد و اگر این مناطق از بین بروند این استان هیچ حرفی برای گفتن ندارد.

صفری در ادامه با اشاره به اینکه باید مسئولان دستگاه های مرتبط با اجرای برنامه‌های تشویقی و تنبیهی در صورت امکان سعی در احیا و فرهنگ حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست تلاش کنند، گفت: با فرهنگ ‌سازی و صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست می‌توانیم در بین قشرهای مختلف آثار زیانبار بی‌توجهی به طبیعت و شکستن شاخ و برگ درختان و از بین بردن بسیاری از گیاهان کوهی زیبا به دلیل کندن آنها از ریشه را اطلاع رسانی کنیم تا هر کس به نوبه خود پاسدار و حافظ منابع طبیعی و محیط زیبای ایلام باشد.

کد خبر 1332446

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha