۲۳ خرداد ۱۳۹۰، ۹:۲۳

هاشمی تختی خبر داد:

رفع خطر طوفان در هرمزگان/ نیاز استان به بالگرد امدادی

رفع خطر طوفان در هرمزگان/ نیاز استان به بالگرد امدادی

بندرعباس - خبرگزاری مهر: استاندار هرمزگان از رفع خطر طوفان در هرمزگان به علت تغییر مسیر سامانه طوفان زا خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین هاشمی تختی یکشنبه شب در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان هرمزگان با اشاره به برطرف شدن نگرانی های طوفان احتمالی حاره ای در هرمزگان، عنوان کرد: با وجود اینکه تمامی شهرستانهای شرق هرمزگان آمادگی مقابله با طوفان را داشتند اما خوشبختانه با تغییر مسیر این سامانه طوفان زا، دیگر هیچ مشکلی در هرمزگان پیش نخواهد آمد.

وی ادامه داد: دستگاههای مرتبط با این موضوع باید همچنان آمادگی خود را حفظ کنند و برای آمادگی بیشتر باید در هر فصل سه مانور عملیاتی مقابله با حوادث برگزار کنیم.

 

استاندار هرمزگان اظهار داشت: همچنین باید برای آمادگی مدیران هرمزگانی کلاسهای آموزشی مدیریت بحران برای آنها برگزار شود چون در استان هرمزگان امکان زلزله، طوفان و آتش سوزی وجود دارد.

هاشمی تختی در خصوص وضعیت خدمات آتش نشانی در هرمزگان گفت: زمانی که بحران در یک منطقه پیش می آید آتش نشانی شهرداری بندرعباس موظف است که برای حل بحران و خاموش کردن آتش در خارج از شهر بندرعباس کمک کند و این امر اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: تمامی شهرداریهای استان هرمزگان موظف هستند که در هر زمان و هر مکانی که نیاز بود برای خاموش کردن آتش خدمات رسانی کنند و نباید به محدودیتهای قانونی توجه کنند چون از سوی مدیریت عالی استان برای این کار مجوز صادر شده است.

استاندار هرمزگان با اشاره به وجود ماشین آتش نشانی در برخی روستاهای هرمزگان، بیان داشت: با وجود بودن ماشین آتش نشانی فردی در این روستاها نیست که بتواند از آن استفاده کند که باید برای این امر هم چاره اندیشی شود تا بتوانیم کل هرمزگان را تحت پوشش خدمات آتش نشانی قرار دهیم.

هاشمی تختی تصریح کرد: استان هرمزگان به شدت به یک هلی کوپتر خدماتی نیاز دارد و ما تمامی تلاش خود را برای استقرار یک هلی کوپتر امدادی و خدماتی در بندرعباس انجام خواهیم داد.

وی همچنین در مورد لایروبی رودخانه ها و پل های هرمزگان گفت: به جای هزینه برای لایروبی بهتر است این هزینه برای ساخت یک سد هزینه شود تا هم از سیلاب جلوگیری به عمل آید و هم آب کشاورزان تامین گردد.

کد خبر 1333834

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha