۲۳ خرداد ۱۳۹۰، ۱۰:۱۱

گرجی پور عنوان کرد:

تخریب اراضی ملی در پی مهاجرت بی رویه به یاسوج

تخریب اراضی ملی در پی مهاجرت بی رویه به یاسوج

یاسوج - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهاجرتهای بی رویه به برخی مناطق استان به ویژه شهر یاسوج مرکز استان، موجب تخریب اراضی ملی شده است.

به گزارش مهر، جعفر گرجی پور صبح دوشنبه در نشستی خبری گفت: مهاجرین در این اراضی اقدام به ساخت و ساز غیر قانونی می کنند و به منابع طبیعی نیز آسیب می رسانند.

وی اطلاع رسانی و مشارکت مردم در جلوگیری از تخریب اراضی ملی در این استان را ضروری عنوان کرد و اظهار داشت: عده ای سودجو نیز اقدام به تخریب این اراضی برای تغییر کاربری آنها می کنند.

232 پروژه از سال گذشته تاکنون افتتاح و کلنگ زنی شده است

رئیس جهاد کشاورزی استان همچنین از افتتاح و کلنگ زنی 232 پروژه ازهفته جهاد کشاورزی سال گذشته تاکنون در مناطق مختلف استان خبرداد.

گرجی پور بیان داشت: اعتبار هزینه و پیش بینی شده برای پروژه های هفته جهاد کشاورزی طی یکسال گذشته 198 میلیارد و 317 میلیون ریال بوده است.

وی تعداد بهره برداران از این پروژه ها را چهار هزار و 733 عنوان کرد و اظهار داشت: طی این پروژه ها 11 هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت رفته و سه هزار و 15 نفر فرصت اشتغالزایی ایجاد کرده است.

94 پروژه در هفته جهاد کشاورزی افتتاح و کلنگ زنی می شود

گرجی پور بیان کرد: در سال جاری 94 پروژه شامل 70 پروژه افتتاحی و 24 پروژه کلنگ زنی در هفته جهاد کشاورزی افتتاح و کلنگ زنی می شود.

وی اعتبار پیش بینی شده برای پروژه های هفته جهاد کشاورزی امسال در کهگیلویه و بویراحمد را بیش از 85 میلیارد ریال عنوان کرد و بیان داشت: سطح زیرکشت پروژه های افتتاحی و کلنگ زنی در سال جاری دو هزار و 754 هکتار با دو هزار و 241 بهره بردار است.

گرجی پور، مجتمع پروژه یک هزار و 50 تنی طرح ماهی "چناربرم"، سد خاکی "لیلی آباد بهمئی"، سد بتونی "دالون" بویراحمد و باغات 255 هکتاری "جمال الدین" شهرستان چرام را از مهمترین پروژه های افتتاحی و کلنگ زنی هفته جهاد کشاورزی امسال در استان عنوان کرد.

کد خبر 1333918

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha