۲۳ خرداد ۱۳۹۰، ۱۷:۱۸

درکرمانشاه /

پرونده الکترونیکی برای 45هزار کارمند تشکیل شد

پرونده الکترونیکی برای 45هزار کارمند تشکیل شد

کرمانشاه- خبرگزاری مهر: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه از تشکیل پرونده الکترونیکی برای بیش از45 هزار کارمند در استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، کیومرث کلانتری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ما به مدیری افتخار می کنیم که  خود و کارکنان دستگاهش خادم مردم بوده و در این راستای رضایتمندی مردم از هیچ کوششی دریغ نکنند،اظهارداشت: ارائه خدمات در دستگاههای اجرایی استان باید به نحویی صورت گیرد که رضایت مندی مردم را در پیش داشته باشد و در این راستا از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست که  زمینه ساز این نارضتایتی ارباب رجوع باشد.

وی در خصوص آمار استخدامی استان در سال گذشته و با احتساب ردیف استخدامی آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی نیز گفت: در سال 89 در مجموع شاهد استخدام دو هزار و 476 نفر در سطح استان بودیم که از این تعداد یک هزار و پنج نفر آنان که بیش از 40 درصد را شامل می شد به فرزندان شاهد، ایثارگر، آزاده و جانبازان اختصاص یافت.

کلانتری تصریح کرد: با توجه به اینکه هشت هزار و 729 ردیف پستی بلاتصدی در ادارات مختلف استان وجود داشت، با رایزنیهای فراوان موفق به اخذ 535 ردیف استخدامی شدیم و بدین وسیله می توانیم تا حدود زیادی ردیف های پستی خالی را با استخدام این افراد جبران کنیم.

وی با بیان اینکه مجموعه استانداری به عدالت استخدامی اعتقاد و تاکید دارد، اظهار داشت: مطمئناً در این راستا اجازه هیچگونه استخدام رابطه ای و فامیلی به هیچ دستگاهی نخواهیم داد تا افرادی مشغول به کار شوند که واقعا شایستگی و لیاقت آن را دارند، ضمن آنکه تبعیض جنسیتی نیز برای استخدام وجود نداشته و هرکسی که شایسته تر است مشغول به کار خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه گفت: علاوه براینکه استخدام افرادی که در مناطق محروم و دورافتاده زندگی می کنند با رعایت عدالت در دستور کار ما قرار دارد، در نظر داریم تا در غالب ساماندهی نیروهای انسانی برای هر ردیف استخدامی از نیروهای تخصصی آن استفاده کرده و هرکس با توجه به سواد و دانشی که دارد در جای خود مشغول به کار شود.

487 نفر از تهران به استان کرمانشاه منتقل شده اند

وی همچنین به بحث انتقال نیروهای انسانی از تهران به کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: در این راستا تاکنون 487 نفر از تهران به مرکز استان و شهرستانهای تابعه انتقال داده شده اند که در این خصوص با توجه به آمارهای منتشره کشور وضعیت خوبی داریم.

کلانتری در ادامه سخنان خود از وجود 58 هزار و 594 نیروی انسانی در استان خبر داد و با بیان اینکه برای 45 هزار نفرآنان تاکنون پرونده الکترونیکی تشکیل شده است، یکی از دلایل برتر شدن مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه در کشور را همین عامل برشمرد. 

وی افزود: هم اکنون بیش از30 هزار و 900 پست سازمانی در استان وجود دارد که 22 هزار و 584 پست آن دارای تصدی و مابقی فاقد متصدی می باشد.

کلانتری در خصوص جنسیت و مدرک تحصیلی نیروهای انسانی شاغل در دستگاههای اجرایی استان گفت: در حال حاضر 67 درصد این نیروها را آقایان و 33 درصد نیز بانوان تشکیل می دهند که 14 درصد نیروها دارای مدرک تحصیلی زیردیپلم ،  21.3 درصد دیپلم، 21.9 درصد فوق دیپلم، 38 درصد لیسانس، 3.3 درصد فوق لیسانس و1.5 درصد هم دکتری هستند. 

وی در ادامه با اشاره به خدمات دولت الکترونیک در استان و اقدامات صورت گرفته در این خصوص، بیان داشت: در همین راستا 190 دفتر پیشخوان دولت  و 204 دفترICTروستایی در سطح استان ایجاد شده است که  در حال حاضر 86 خدمت دولتی را به مردم ارائه می دهند و در تلاش هستیم در آینده این خدمات را به 146 خدمت برسانیم تا همشهریان عزیر در کمترین زمان ممکن و در نزدیکترین مکان امور اداری خود را پیگیری کنند.

981 دستگاه اجرایی استان کرمانشاه به شبکه دولت وصل هستند

کلانتری تصریح کرد: تا کنون981 دستگاه اجرایی استان وصل به شبکه دولت هستند که از این تعداد 91 دستگاه اجرایی  در مرکز استان به فیبر نوری وصل شده اند و این مهم در جهت تسریع در امورات بین دستگاهی بسیار حائز اهمیت است.

معاون استاندار کرمانشاه همچنین در خصوص انتقال مرکزیت دستگاه ها از تهران به کرمانشاه نیز اظهار داشت: تا کنون دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه و دفتر بنیاد ملی نخبگان، در کرمانشاه افتتاح شده و تا  در آینده ای نزدیک  نیز نمایندگی، دفتر دیوان عدالت اداری،  و سازمان حسابرسی در مرکزاستان راه اندازی خواهد شد.

20 درصد مشاغل دولتی استان کرمانشاه قابلیت دورکاری دارند

کلانتری در ادامه با بیان اینکه  طرح جدید دورکاری در نظام تحول اداری مطرح و اجرایی شده است، عنوان داشت:حداقل 20 درصد مشاغل دولتی استان قابلیت دورکاری دارند و یکی از سیاستهای مدیریت ارشد استان توجه به این مسئله و سرعت بخشیدن در اجرای بحث دورکاری است، چرا که این کار باعث افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها می شود.

وی تصریح کرد: دور کاری به این معنا نیست که مثلا اگر فردی مامور به دورکاری شد، شایستگی و صلاحیت لازم را  در آن دستگاه نداشته باشد، بلکه معنای اصلی این واژه این است که کارمندانی که با ارباب رجوع سرکار ندارند و قادرند کارهایی را که در ادارات خود انجام می دهند در منزل نیز همان کار را انجام دهند به عنوان کارمند دورکار معرفی شوند. 

معاون استاندار ادامه داد: حقوق و مزایای کارمند دورکار نه تنها کاهش نیافته بلکه به واسطه صرفه جویی صورت گرفته در مصارف مختلف از جمله انرژی به آن نیز اضافه خواهد شد و از تمام مزایای یک کارمند غیر دورکار کماکان برخوردار خواهد بود. 

کلانتری تصریح کرد: این کاراحتیاج به فرهنگ سازی و فراهم کردن زیرساخت دارد که اگر موفق به اجرای صحیح آن شویم سود فراوانی از آن خواهیم برد.

کد خبر 1334628

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha