۲۹ خرداد ۱۳۹۰، ۱۲:۲۱

یزدانی خرم:

آذربایجان شرقی پتانسیل بالایی در گسترش ورزش کشور دارد

آذربایجان شرقی پتانسیل بالایی در گسترش ورزش کشور دارد

تبریز - خبرگزاری مهر: رئیس فدراسیون کشتی گفت: آذربایجان شرقی پتانسیل و ظرفیت‌های بالایی در راستای پشتوانه‌سازی و گسترش و تعمیم ورزش اول کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا یزدانی خرم در پیام خود به شانزدهمین دوره مسابقات بین المللی روز جهانی کودک یادواره شهید حسین فهمیده گفت: با توجه به اینکه شانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان روز جهانی کودک یادواره شهید فهمیده و شهدای استان قهرمان پرور آذربایجان شرقی، امسال در شهر تاریخی مذهبی تبریز برگزار می‌شود، تردیدی نیست مردم شریف استان آذربایجان شرقی پتانسیل و ظرفیت‌های بالایی برای برگزاری این رقابت‌ها دارند.

وی در پیام خود افزود: مردم آذربایجان شرقی می‌توانند با فراهم کردن شرایط در راستای پشتوانه‌سازی و گسترش و تعمیم ورزش اول در سراسر کشور و همچنین توسعه روابط با کشورهای کشتی‌خیز جهان و منطقه گامی ارزنده و تاریخی بردارند.

وی آورده است: بر همین اساس اطمینان دارم این استان میزبان شایسته‌ای برای این رویداد بین‌المللی بوده و امید است شاهد برگزاری رقابت‌هایی جذاب و دیدنی و دوره‌ای خاطره‌انگیز توام با فضای دوستی و صمیمیت باشیم.

پخش مستقیم مسابقات بین المللی کشتی در تبریز از شبکه 3 سیما و شبکه سهند

شانزدهمین دوره مسابقات بین المللی روز جهانی کودک یادواره شهید حسین فهمیده روزهای شنبه و یکشنبه چهارم و پنجم تیر ماه از شبکه سه سیما و شبکه سهند پخش مستقیم شده و تدابیر و برنامه های ویژه ای برای خبرنگاران و عکاسان و اطلاع رسانی شایسته رقابتها و تبریز تدارک دیده شده است.

طبق توافقات انجام گرفته با فدارسیون کشتی و همکاری صمیمانه روابط عمومی فدراسیون کشتی رقابتها بصورت مستقیم از محل رقابتها پخش خواهد شد و در این دوره از رقابتها بخش خبری ویژه ای مجهز به اینترنت پرسرعت و بی سیم تدارک دیده شده است و 30 خبرنگار و عکاس پوشش خبری و تصویری این رقابتها را بر عهده دارد.

 کشتی گیران شرکت کننده در شانزدهمین دوره مسابقات بین المللی روز جهانی کودک یادواره شهید حسین فهمیده روزهای دوم و سوم تیر ماه وارد تبریز خواهند شد و رقابتهای کشتی اوزان 42 ، 50 ، 58 ، 69 و 85 روز شنبه چهارم تیر ماه از ساعتتا 13 برگزار خواهد شد.

در ادامه رقابتهای مراسم افتتاحیه رقابتها از ساعت 16:30 تا 17 در سالن شش هزار نفری پورشریفی برگزار و در ادامه رقابتهای شانس مجدد وزان 42 ، 50 ، 58 ، 69 و 85 برگزار و سپس فینال رقابتها برگزار و قهرمانان اوزان مشخص خواهد شد.

رقابتهای اوزان 46 ، 54 ، 63 ، 76 و 100 روز یکشنبه 5 تیر ماه از ساعت 9 صبح تا 13 برگزار و شانس مجدد از ساعت 17 تا 20 و فینال رقابتها همان روز برگزار و رقابتها پایان خواهد یافت.

تیمهای کشتی عراق ، ترکیه ، جمهوری آذربایجان ، ارمنستان و گرجستان در دو رشته آزاد و فرنگی برای حضور در رقابتهای کشتی بین‌المللی روز جهانی کودک یادواره شهید حسین فهمیده اعلام آمادگی کرد.

این رقابت‌ها در دو رشته آزاد و فرنگی و در رده‌ی سنی نوجوانان چهار و پنجم تیر ماه در سالن شش هزار نفری پورشریفی تبریز برگزار می شود.

147 کشتی گیر ایرانی در قالب تیمهای ایرانی و آذربایجانشرقی و 26 داور بین‌المللی کشتی ایران و داوران تیمهای خارجی در رقابت‌های بین‌المللی روز جهانی کودک در تبریز قضاوت می‌کنند. 

کد خبر 1338653

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha