۲۹ خرداد ۱۳۹۰، ۲۰:۴۱

اخبار کوتاه فرهنگی از قم

اخبار کوتاه فرهنگی از قم

قم - خبرگزاری مهر: هم‌اندیشی حجاب و عفاف در روستای گیو قم، عرضه 9500 مقاله با موضوع حضرت علی(ع) در پایگاه نور، استقبال نخبگان افغانی از محصولات نور و... از جمله خبرهای کوتاه فرهنگی از استان قم است.

به گزارش خبرنگار مهر، به همت اداره تبلیغات اسلامی دستجرد، جلسه هم‌اندیشی حجاب و عفاف اسلامی با حضور کارشناسان فرهنگی در روستای گیو استان قم برگزار شد.

در این جلسه از کارشناسان فرهنگی عفاف و حجاب از شهر قم و دستجرد دعوت شده تا پیرامون این موضوع مهم برای بانوان این روستا سخنرانی کنند.

کارشناسان فرهنگی در این هم‌اندیشی با اشاره به سونامی فرهنگ غربی که از طریق امواج و جنگ نرم در حال گسترش است، پایبندی به فرهنگ عفاف و حجاب را بهترین راهکار مقابله با این فرهنگ منحط دانستند.

آنها همچنین خواستار تجلیل و تشویق از زنان محجبه از طریق رسانه ملی شدند و بر لزوم فرهنگ سازی عفاف و حجاب اسلامی از سوی ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی شدند.

عرضه 9500 مقاله با موضوع حضرت علی(ع) در پایگاه نور

به همت محققان و پژوهشگران پایگاه مجلات تخصصی نور وابسته به مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی،9 هزار و 564 مقاله با موضوع حضرت علی(ع) در این پایگاه عرضه شد.

بررسی فضائل، فتنه خوارج در شهادت مولا علی(ع)، عهدنامه حضرت با مسیحیان، مقاله شناسی حضرت در دهه اخیر و... از جمله این عناوین است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از این مطلب با مراجعه به پایگاه مجلات تخصصی نور(نورمگز) و درج گزینه حضرت علی(ع) در بخش جستجو به اعم مقالات دسترسی داشته باشند.

برگزاری اولین نشست تخصصی هنرمندان نقاش استان قم

اولین نشست تخصصی هنرمندان نقاش استان قم به همت حوزه هنری این استان و با حضور استاد بابک اطمینانی برگزار می‌شود.

واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان قم به منظور ایجاد انگیزه و بالابردن سطح کیفی و آثار هنرمندان نقاش استان قم و با هدف به‌روزرسانی دانش هنری هنرمندان در نظر دارد با برگزاری نشست‌ها و برپایی نمایشگاه‌های تخصصی از آثار هنرمندان برجسته کشوری، گامی در بررسی و نقد آثار بر دارد.

به همین منظور اولین نشست تخصصی هنرمندان نقاش استان قم در سال 1390 با حضور استاد بابک اطمینانی در روز سه شنبه 31 خردادماه 1390، ساعت 18 در محل نگارستان اشراق، واقع در خیابان شهداء قم برگزار می‌شود.

موضوع این نشست تخصصی بررسی فرم و اندیشه در آثار استاد بابک اطمینان اعلام شده است.

استقبال نخبگان افغانی از محصولات نور

مدیرغرفه نور در نمایشگاه فرهنگی ایران و افغانستان در استان مزارشریف گفت: محصولات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با استقبال چشمگیر نخبگان و عموم شهروندان افغانی مواجه شد.

حجت‌الاسلام محمدحسین متولی افزود: بحمدالله در این نمایشگاه فرهنگی جمع کثیری از فرهیختگان داخلی و خارجی کشور افغانستان با مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی آشنا شدند.

وی با بیان اینکه میهمانان غرفه نور، وجود چنین مرکزی را افتخاری برای جهان اسلام تلقی می‌کردند، ادامه داد: آنان معتقد بودند تاسیس این مرکز را نشان از دوراندیشی رهبر معظم انقلاب به عنوان موسس مرکز می‌دانستند.
 

کد خبر 1339170

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha