۲۹ خرداد ۱۳۹۰، ۲۰:۳۳

عاملیان:

40 درصد مدارس استان اصفهان دو نوبته است

40 درصد مدارس استان اصفهان دو نوبته است

اصفهان - خبرگزاری مهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: حدود 40 درصد از مدارس استان به صورت دو نوبته اداره می‌شود که باید به مرور به یک نوبته تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمجید عاملیان بعد ازظهر یکشنبه در نشست خبری خود اظهار داشت: با تعطیل شدن مدارس ابتدایی در روزهای پنجشنبه‌، در طول هفته کلاس‌های اول و دوم 45 دقیقه و کلاس‌های سوم تا پنجم 50 دقیقه بیشتر در مدرسه حضور دارند.

اعتکاف برگ زرین دیگری را در اثبات معنویت جوانان کشور رقم زد

وی در بخش دیگری از سخان خود افزود: در جامعه‌ای که جوانانش از مسائل حاشیه‌ای دوری کنند و به تقویت و رشد استعدادها بپردازند، پیشرفت همه جانبه حاصل می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف تصریح کرد: در این مراسم شاهد حضور گسترده دانش‌آموزان و بودیم که این حضور پررنگ سبب قوت قلب شد.

وی بیان داشت: حضور پرشور دانش‌آموزان در مراسم اعتکاف برگ زرین دیگری بر اثبات تجلی معنویت در نوجوانان و جوانان کشور است.

تعطیلی مدارس دوره ابتدایی اهداف فراوانی را دنبال می‌کند

عاملیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به طرح ساماندهی زمان آموزش در دوره ابتدایی اشاره و اضافه کرد: این طرح در اسفندماه سال گذشته در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شده که آموزش در دوره ابتدایی و راهنمایی را هدایت می‌کند.

وی تاکید کرد: این طرح قسمتی از پازل یا نقطه آغاز طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: تعطیلی مدارس دوره ابتدایی در روزهای پنجشنبه اهدافی همچون افزایش تقویت انگیزه و نشاط دانش‌آموزان و فراگیری بیشتر دروس را به همراه دارد.

آموزش دانش‌آموزان به 800 ساعت افزایش می‌یابد

وی افزود: نکته مهم این طرح ساماندهی فضا و نیروی انسانی و استفاده بهینه از امکانات موجود آموزش و پرورش است.

عاملیان با اشاره به انتقادهایی که نسبت به این طرح می‌شد، گفت: آموزش در دوره ابتدایی چیزی بیش از 700 ساعت می‌شد اما با اجرای این طرح نه تنها زمان آموزش کم نشد، بلکه به 800 ساعت در طول سال افزایش پیدا کرد.

وی اظهار داشت: پیش‌بینی شده تا در ساعت آخر دروسی تدریس شود که از لحاظ فشار درسی ذهن دانش‌آموزان را خسته نکند و همچنین برای آنها تغذیه میان وعده در نظر گرفته شده است تا از نظر جسمی نیز مقاومت کافی را داشته باشند.

100 هزار دانش‌آموز در مدارس دو نوبته تحصیل می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: اجرای این طرح سبب اقبال بیشتر همکاران ما برای تدریس در مقطع ابتدایی شده و داوطلبان این دوره هم بیشتر شده‌اند.

وی با بیان اینکه 633 مدرسه دو نوبته در مقاطع ابتدایی و برخی مدارس دوره راهنمایی در استان اصفهان وجود دارد، اضافه کرد: این مدارس با 5 هزار کلاس درس بیش از 100 هزار دانش‌آموز را در خود جای داده‌اند.

عاملیان بیان داشت: از 40 منطقه آموزش و پرورش در استان اصفهان، 29 منطقه به صورت کامل طرح مدارس یک‌نوبته را اجرا کرده‌اند و 11 منطقه دیگر نیز بین 70 تا 90 درصد یک‌نوبته هستند.

40 درصد مدارس استان اصفهان دو نوبته شده است

وی تاکید کرد: در برخی از مناطق استان همچون فولادشهر که رشد جمعیت شش درصدی دارد، امکان یک‌نوبته کردن مدارس وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه حدود 40 درصد مدارس استان با ادغام و جا‌به‌جایی یک‌نوبته شده است، ادامه داد: حدود 20 درصد مدارس هم با استفاده از فضاهای آموزشی و تغییر کاربری در حال آماده‌سازی برای یک‌نوبته شدن است.

رسانه‌ها به بازپس‌گیری فضاهای آموزشی آموزش و پرورش کمک کنند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش در بخش مدارس غیر دولتی گفت: برخی فضاهای آموزشی آموزش و پرورش در اختیار مدارس غیرانتفاعی یا در دست غیر بود که این اداره دنبال باز پس‌گیری آنها است که این موضوع با جوسازی‌هایی همراه شده است.

عاملیان در ادامه افزود: از رسانه‌ها درخواست داریم تا به یاری آموزش و پرورش آمده و کمک کنند تا بتوانیم فضاهای آموزشی این اداره را که در دست افراد غیر حبس شده پس بگیریم.

اصفهان بیش از 816 هزار دانش‌آموز دارد

وی با اشاره به اینکه 7 هزار و 783 آموزشگاه با 359 هزار و 19 کلاس درس در استان اصفهان وجود دارد، اظهار داشت: حدود 816 هزار دانش‌آموز در استان اصفهان مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: میزان قبولی دانش‌آموزان استان اصفهان در سال تحصیلی 88-89 در مقطع ابتدایی 94.4 درصد، در راهنمایی 97.98 درصد، در متوسطه 81.68 درصد و در دوره پیش‌دانشگاهی 92.2 بوده است.

وی با اشاره به اقدامات در دسترس آموزش و پرورش استان اصفهان بیان داشت: ارتباط بین حوزه علمیه و مدارس را به شدت دنبال می‌کنیم.

تشکیل اداره آموزش و پرورش عشایر امکان‌پذیر نیست

عاملیان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: تشکیل اداره آموزش و پرورش برای عشایر استان شرایط و ضوابط خاص خود را دارد و با توجه به جمعیت عشایری استان اصفهان، نمی‌توان اداره آموزش و پرورش مستقلی برای عشایر ایجاد کرد.

وی افزود: البته در برخی شهرستان‌ها همچون فریدون، فریدونشهر، سمیرم و شهرضا یک کارشناس عشایری از لیست‌های موجود در اداره آموزش و پرورش شهرستان‌های مربوط مستقر شده است.

کد خبر 1339216

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha