۶ تیر ۱۳۹۰، ۱۰:۵۳

اسلامی:

مصرف آب در مدارس یزد 30 درصد کاهش یافت

مصرف آب در مدارس یزد 30 درصد کاهش یافت

یزد - خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد گفت: با نصب شیرهای کاهنده، مصرف آب در مدارس استان یزد کاهش 30 درصدی پیدا کرد.

علی اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با اعتباراتی که در نظر گرفته شده شیرهای کاهنده مصر ف آب در بیشتر مدارس استان یزد نصب شد که این امر کاهش قابل توجهی را به دنبال داشت.

وی افزود: در اماکن عمومی و بیمارستانهای استان نیز شیرهای کاهنده مصرف نصب شده که در این مکانها نیز مصرف آب کاهش یافته است.

اسلامی با اشاره به اهمیت صرفه جویی در مصرف آب بیان داشت: وضعیت آب آشامیدنی در استان یزد بحرانی است و اگر قناعت و صرفه جویی مدنظر مردم این استان نباشد، ظرف دو سال آینده با بحران جدی در این زمینه مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه عمق چاه های آب این استان بسیار کاهش یافته است، عنوان کرد: ورودی آب سفره های زیرزمینی استان یزد حدود 1.2 میلیارد مترمکعب است در حالی که خروجی آن معادل 1.5 میلیارد مترمکعب است بنابراین هر سال بیش از 300 میلیون متر مکعب بیلان منفی برداشت آب در استان داریم.

اسلامی یادآور شد: در حال حاضر 40 درصد آب مصرفی مشترکان یزدی از منابع آب زیرزمینی و حدود 60 درصد از منابع آب انتقالی تامین می شود.

کد خبر 1345330

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha