کوروش نریمانی درباره تأخیر در انتشار فراخوان سیامین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر و دلایل بروز چنین تأخیراتی در برنامه ریزیهای مدیریتی در تئاتر ایران به خبرنگار مهر گفت: در فستیوالهای تئاتری دنیا چارچوب و خط مشی و ضوابطی وجود دارد که تغییر آنچنانی نمیکنند. در عوض خلاقیتهای لازم توسط هنرمندان شرکت کننده در فستیوال تزریق میشود. بخشهای مختلف این فستیوالها هم با هماهنگی هنرمندان و دبیران فستیوالها شکل میگیرند.
وی یادآور شد: جشنواره تئاتر فجر به مرور دولتیتر و دولتیتر شده و با توجه به تغییر مدیران در سطح بالای فرهنگی مدیران تئاتری و هچنین دبیران جشنواره نیز تغییر میکنند. این عدم ثبات مدیریتی باعث این تأخیرات و بینظمیها میشود. به همین دلیل است شاهدیم که دورهای از جشنواره موفق و دورهای دیگر ناموفق است.
این نمایشنامه نویس و کارگردان با سابقه تئاتر این تأخیر و بینظمی را بزرگترین ضربه بر پیکره جشنواره تئاتر فجر به عنوان محملی برای خودنمایی جوانان مستعد تئاتر دانست و تصریح کرد: در پیکره مدیریت تئاتر ما بینظمی همیشه بوده است و بینظمی جزو لاینفکی از مدیریت تئاتر ایران شده است.
نریمانی یکی از مهمترین دلایل بینظمیها در مدیریت تئاتر ایران را درگیر شدن مدیران تئاتری بعد از انتصاب خود با مسائل حاشیهای نظیر جلسات و آیین نامههای مدیران سطح بالاتر خود دانست و گفت: این در حالی است که مدیران تئاتر باید درگیر مسائل اصلی تئاتر شود. اما مهمترین دلیل این بینظمیها عدم ثبات مدیریتی در تئاتر ایران است و این امر ناشی از آن است که ما قائل به سیستم نیستیم.
نویسنده و کارگردان نمایشهای "شبهای آوینیون" و "دون کامیلو" معتقد است عدم ثبات مدیریتی در تئاتر ایران اصلیترین دلیل بینظمی در تئاتر کشور است و تصریح کرد بینظمی جزو لاینفک مدیریت تئاتر ایران شده است.
کد خبر 1345488
نظر شما