۶ تیر ۱۳۹۰، ۲۰:۴۸

حکیم الهی تأکید کرد:

دنیای مجازی عرصه بی بدیلی برای تبلیغ دین است

دنیای مجازی عرصه بی بدیلی برای تبلیغ دین است

قم - خبرگزاری مهر: معاون بین الملل جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه تبلیغ منحصر به منبر نیست بر استفاده از فضای مجازی در تبلیغ دین تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجید حکیم الهی در همایش حوزه و بیداری اسلامی که ظهر دوشنبه در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) در قم برگزار شد بر لزوم بهره گیری از راه کارهای جدید تبلیغ تأکید و عنوان کرد: باید این موضوع به صورت جدی مورد توجه مبلغان قرار گیرد و در جامعه المصطفی العالمیه نیز این موضوع بسیار مورد تاکید است.

وی ادامه داد: دنیای مجازی عرصه بی بدیلی برای تبلیغ است و ما بر این موضوع تاکید داریم و تبلیغ منحصر به منبر نمی‌شود.

جوانان باید محور تبلیغ مبلغان باشند

معاون بین الملل جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: باید بیشترین وقت و سرمایه مبلغان مصروف به جوانان شود و بیشترین انرژی را برای هدایت آنها و ارتباط گرفتن با آنان به کار گیریم.

حکیم الهی با تاکید بر لزوم توجه جدی به موضوع بیداری اسلامی در ایام تبلیغی پیش رو یادآور شد: این فرصت بسیار مناسبی برای رشد فرهنگ دینی در تمامی دنیا است همچنین روز قدس امسال با توجه به بیداری اسلامی باید به صورت برجسته انجام شود.

وی ادامه داد: مبلغان باید نیازهای منطقه و فرصت ها و چالش های تبلیغی را شناسایی و اعلام کنند تا براساس آنها جامعة المصطفی العالمیه بتواند برنامه ریزی کند.

معاون بین الملل جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به وجود رقیبان جدی همانند مسیحیت و وهابیت در عرصه جهانی یادآور شد: انسان حتما باید یک تکیه گاه و وابستگی داشته باشد و بهترین عروه وثقی توکل و ایمان و اعتماد به خداست بنابراین دستمایه ما همین توکل و ایمان به خداست.

نباید از رقابت با رقبای تبلیغی ناامید شد

وی با بیان اینکه عنصر امید اگر از زندگی رخت بربندد نمی توانیم مقاومت کنیم و پیروز شویم اظهارداشت: نباید از تبلیغ و هجمه وسیع و گسترده و سنگین رقیبان و نظام سلطه ناامید ما را مخدوش کند توجه جدی به مسایل وحدت امت اسلامی و همه پیروان مذاهب اسلامی باید هدف ما باشد.

حکیم الهی بیان کرد: رقبای ما فوق العاده در کشورهای دیگر فعالیت دارند که باید با شناخت دقیق از کارهای آنها بتوانیم به خوبی با آنها مقابله کنیم.

وی افزود: برخی جریان های انحرافی و عرفان های نوظهور هم در کنار رقبای خارج از دین رقیب جدی ما هستند که باید به آن توجه شود.

برخی از بایدهای تبلیغی

معاون بین الملل جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به بایدهای تبلیغی ادامه داد: باید از انجام هرگونه کاری که موجب تفرقه و دودستگی در میان امت اسلامی می شود پرهیز کنیم البته این به معنای دست برداشتن از اصول اساسی مذهب خود نیست بلکه مصلحت امت اسلامی وحدت و دوری از تنش است.

وی با تاکید بر لزوم حفظ اصالت طلبگی تصریح کرد: مبادا رفتار و کار ما به گونه ای باشد که به اصل دین آسیب بخورد و باید تلاش کنیم با رفتارمان مردم را به دین دعوت کنیم.

حکیم الهی با اشاره به فعالیتهای این نهاد در زمینه تقویت فرایند تبلیغ اضافه کرد:  تشکیل گروه‌های علمی تربیتی تبلیغ، پیشنهاد 35 واحد آموزشی برای تربیت مبلغ و تشکیل اداره تبلیغ و بهسازی آموزش در تمامی واحدهای آموزش و مجتمع‌های آموزشی جامعةالمصطفی(ص) از جمله این فعالیت هاست که در حال انجام است.

برنامه های جامعه المصطفی برای تقویت زیرساختهای تبلیغی

وی، برگزاری کلاس‌های تربیت مبلغ در واحدهای آموزشی و آموزش‌های کاربردی، فعال‌سازی برنامه توان سنجی تبلیغ و آزمون منبر، راه‌اندازی شورای هماهنگی تبلیغ و تدوین و تهیه بسته‌های فرهنگی، انتشار مجله پیام مبلغ و تدوین آئین‌نامه‌های تبلیغ را از دیگر فعالیت های صورت گرفته در این زمینه برشمرد.

کد خبر 1346001

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha