۲ شهریور ۱۳۹۰، ۱۰:۴۸

آیت‌الله خاتمی:

معصیت خط قرمز خداست/ حرفهای نیش‌دار، عقرب قیامت می‌شود

معصیت خط قرمز خداست/ حرفهای نیش‌دار، عقرب قیامت می‌شود

قم - خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه معصیت خطوط قرمز خداست و عبور از آن باعث می‌شود خدا نعمت‌ها را از انسان بگیرد گفت: اجرایی‌شدن برنامه‌های چشم‌‌انداز کشور در گرو معنوی شدن جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد خاتمی سحرگاهچهارشنبه در مراسم لیالی قدر که با حضور هزاران نفر از مشتاقان اهل بیت(ع) در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه (س) و صحن‌ها و خیابان‌های اطراف حرم برگزار شد، اظهار داشت: فلسفه ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر و عصمت انبیاء فقط در یک چیز است و آن هم آشتی بشر با خداوند است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بشر باید باور کند که بدون خدا هیچ است و هر آنچه داریم از ذات مقدس ربوبی است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ویژگیهای جامعه مهدوی گفت: عصر ظهور عصر گستردگی عبودیت است و همه جا سخن از خداست.

خاتمی با بیان اینکه خیر دنیا و آخرتمان در باخدابودن است، بیان داشت: فقط آخرت آباد نیست که با خدا رقم می‌خورد بلکه دنیای آباد هم با خدا رقم می‌خورد.

وی با اشاره به اینکه زندگی بی‌خدا تماماً بن بست است، تصریح کرد: علاوه بر اینکه زندگی بی‌خدا آخرت تباه را دارد بلکه دنیای تباه را هم دارد.

پیامدهای قهر با خدا

وی ادامه داد: آن کس که با خدا قهر است دو پیامد دارد؛ یکی اینکه زندگی‌اش بن بست دارد و به هر دری که می‌زند درش بسته است و دوم اینکه در قیامت کور محشور می‌شود.

خاتمی گفت: کسی که خدا و دین و معنویت را نمی‌بیند کوری خودش را نشان می‌دهد و حرف‌های نیش‌دار مار و عقرب قیامت می‌شود.

امام جمعه موقت تهران با ذکر آیه‌ای از سوره شوری بیان داشت: بسیاری از مصیبت‌هایی که انسان می‌کشد پیامد کار خودش است.

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه معصیت، زندگی انسان را به تباه می‌کشاند، تصریح کرد: معصیت خط قرمز خداست و عبور از خطوط قرمز خدا باعث می‌شود خدا نعمت‌ها را از انسان بگیرد.

خاتمی تاکید کرد: کشور ما برنامه 5 ساله و 20 ساله دارد ولی این برنامه‌ها وقتی به نتیجه می‌رسد که کشور، کشور دین و معنویت شود و به هر کجا که قدم می‌گذاری عطر معنویت به مشام برسد، نه بوی نامطبوع بریدن از خدا و شکستن خطوط قرمز الهی.

کد خبر 1390652

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha