۷ شهریور ۱۳۹۰، ۱۳:۰۴

معاون شهردار تهران:

برگزاری نخستین جشنواره "شهروند نمونه" تهران

برگزاری نخستین جشنواره "شهروند نمونه" تهران

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری نخستین جشنواره "شهروند نمونه" خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر،سید محمدهادی ایازی با اشاره به برگزاری این جشنواره در اسفند 90 ، گفت: با توجه به جایگاه ارزشمند شهروندان و گسترش تعامل آنها با این مجموعه در سالهای اخیر شهرداری اقدام به برگزاری جشنواره "شهروند نمونه" در سطح شهر تهران خواهد کرد.

وی تصریح کرد: شهروند نمونه طی یک فرآیند سه مرحله ای محلات، مناطق شهرداری و شورایاریها در سطح مناطق 22 گانه شهر تهران انتخاب می شود. این انتخاب به تغییر نگرش و رفتار عمومی نسبت به مدیریت شهری منجر خواهد شد زیرا بیانگر توجه ویژه به شهروندان ودیده شدن تلاش و پویایی آنها در بهبود زندگی شهری است.

ایازی ادامه داد: انتخاب و معرفی شهروند نمونه سال با مشارکت و کمک شهروندان یکی از بهترین، موثرترین و فراگیرترین روشهای آموزش شهروندی به شمار می رود، شهروند نمونه برآمده از اجتماع و سرمایه های اجتماعی بوده و بدون مداخله دولتی و مدیریت شهری به ایفای نقش موثر شهروندی پرداخته است.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران شهروند نمونه را بیانگر توانمندی شهروندان برای همزیستی مسالمت آمیز اجتماعی دانست و عنوان کرد: شهروند نمونه سال پدیداری برجسته از روابط زندگی شهروندی و تعاملات اثربخش اجتماعی میان شهروندان و مدیریت شهری به شمار می آید. شهروند نمونه سال نشانه از بالندگی، رشد و پویایی شهروندان است که بیانگر توانمندی آنان برای همزیستی مسالمت آمیز اجتماعی وحمایت گرانه محسوب می شود.

وی با بیان شاخصهای اخلاق مداری برای انتخاب شهروند سال افزود: اخلاق مداری مثل ارزش محوری، ایمان مداری، باورمندی به تحکیم و تقویت نهاد خانواده، برخورداری ازسرمایه اجتماعی، دارابودن وجدان کاری و حرفه ای و امانتداری از دیگر معیارهای انتخاب شهروند نمونه در نظر گرفته شده است.

ایازی یادآور شد: هویت دینی، انقلابی و ملی نیز در طول بررسی مورد توجه هیات انتخاب خواهد بود همچنین توجه ویژه ای به خانواده های شهدا و افرادی که در بسط هویت دینی و انقلابی تلاش می کنند خواهد شد.

معاون شهردار تهران به تشریح شیوه انتخاب و تجلیل ازشهروند نمونه پرداخت و گفت: در مرحله اول شورایاری محله با توجه به شناختی که از شهروندان هر محله دارند افرادی را معرفی می کنند علاوه براین خود افراد نیز می توانند ثبت نام کنند همچنین شهروندان شاخصی نیز توسط کارگروه های تخصصی شوراهای محلات بررسی و انتخاب می شوند و به هیات امنای محله جهت تایید ارایه می شود.

کد خبر 1395282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha