۷ شهریور ۱۳۹۰، ۱۴:۳۱

منعم به مهر خبر داد:

ورزش همگانی در قم توسعه می‌یابد

ورزش همگانی در قم توسعه می‌یابد

قم - خبرگزاری مهر: معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم از تلاش برای توسعه بیش از پیش ورزش همگانی در قم خبر داد.

رسول منعم در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه توسعه ورزش همگانی در قم انگیزه زیادی در بین مردم ایجاد کرده است، اظهار داشت‌:‌ نقش ورزش در سلامت فردی و اجتماعی انکار ناپذیر است و این مهم می‌تواند با توسعه ورزش همگانی تقویت شود.

وی افزود: ورزش یکی از نیازهای اساسی و از عوامل تاثیرگذار در سلامت جامعه به شمار می رود و توسعه و تعمیم آن در بین افراد جامعه باید گسترده از گذشته با جدیت دنبال شود تا شاهد جامعه‌ای شاداب و پویا باشیم.

منعم با بیان اینکه ورزش علاوه بر آمادگی جسمانی، تقویت و نشاط روحی و روانی را به دنبال دارد، بیان داشت: در قم شاهد استقبال خوبی از سوی مردم به برنامه های ورزشی همگانی هستیم به طوریکه در همایش های بزرگ پیاده روی خانوادگی و ورزش های صبحگاهی این مهم را به وفور مشاهد می کنیم.

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به فواید ورزش همگانی، تصریح کرد: ورزش همگانی می‌تواند با تقویت و افزایش نشاط اجتماعی در بین جوانان از بروز بسیاری از بزه‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه پیشگیری کند.

وی همچنین با تاکید بر لزوم فراهم شدن زمینه توسعه بیش از پیش امکانات و فضای پرداختن و مشغول شدن به ورزش همگانی در استان قم، تصریح کرد: باید تلاش شود تا اقشار مختلف ضمن آشنایی با فواید و ثمرات ورزش، این موضوع مهم را در برنامه‌های روزانه خود قرار دهند.

منعم تلاش در راستای جذب حداکثری مردم به فعالیت های ورزش همگانی را با هدف افزایش سلامت اجتماعی، نقش فرهنگ سازی را موثر دانست و افزود: صداوسیما و رسانه‌های ارتباط جمعی باید نقش و اهمیت ورزش را برای آحاد جامعه بیش از پیش تبلیغ کنند.

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم تصریح کرد: گسترش ورزش همگانی وظیفه یک یا دو دستگاه نبوده و همه دستگاه‌ها باید در این زمینه با جدیت و رویکردی مثبت ورود داشته باشند تا شاهد جامعه سرحال و با نشاط باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر امکانات ورزشی بسیار خوبی در اختیار ادارات و دستگاه‌های دولتی استان قرار دارد، افزود: از ادارات و نهادها می‌خواهیم که این فضاها و امکانات ورزشی را در اختیار جوانان و عموم مردم قرار دهند.

منعم تجهیز بوستان‌ها و مراکز تفریحی استان به امکانات ورزشی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: باید شهرداری به عنوان یکی از متولیان ورزش همگانی با همکاری تربیت بدنی، زمینه توسعه و گسترش هر چه بیشتر ورزش در محلات و مناطق مختلف استان را فراهم کند.

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم ادامه داد:‌ نهمین همایش بزرگ پیاده‌روی که در خرداد ماه برگزار شد، نخستین برنامه مهم تربیت بدنی در راستای توسعه ورزش همگانی بود ولی از ابتدای تابستان همزمان با اجرای برنامه‌های طرح اوقات فراغت، برنامه‌های متنوعی نیز در بخش ورزش همگانی در قم در حال اجرا است که پایگاه‌های ورزش صبحگانی نیز از جمله بخش‌های فعال در توسعه ورزش همگانی هستند.

وی افزود: در مرداد ماه امسال برای نخستین بار همایش پیاده‌روی ویژه بانوان را در قم برگزار کردیم و این روند در ادامه تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت که هم در رشته‌های پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و هم در سایر برنامه‌های نظیر پرواز بادبادک‌ها برای جذب مردم به ورزش همگانی تلاش می‌کنیم.
 

کد خبر 1395313

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha