۸ مهر ۱۳۹۰، ۱۰:۲۵

دهقانان:

گلستان گنجینه کم نظیر جاذبه هاست

گلستان گنجینه کم نظیر جاذبه هاست

گرگان - خبرگزاری مهر: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: گلستان به عنوان یک مجموعه و گنجینه کم‎نظیر از جاذبه‎های متنوع گردشگری است که در آستانه یک جهش بزرگ در این حوزه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد دهقانان شامگاه پنجشنبه در حاشیه جشنواره اقوام ایران زمین گفت: آینده استان گلستان در صنعت گردشگری بسیار درخشان است و جذابیت‎های ناشناخته‎ای در گلستان وجود دارد که فرصت‎های جدیدی را پیش روی صنعت گردشگری کشور قرار می‎دهد.

وی عنوان کرد: رسالت اصلی گردشگری نزدیک کردن فرهنگ، قومیت و مردم است به همین دلیل امسال هفته گردشگری، با محوریت فرهنگی و تا‌کید برظرفیت‎های فرهنگی آغاز شد.

وی، تصریح کرد: در این دوره برای نخستین بار آغاز هفته گردشگری را با محور پنجمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در گلستان در حالی آغاز کردیم که از تمام استان‎های کشور و اقوام ایرانی در این جشن حضور یافتند تا ظرفیت‎های ناشناخته بسیاری را به مردم معرفی کنند. 

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری کشور با برشمردن طبیعت‎گردی و اکوتوریسم به عنوان یکی از ظرفیت‎ها و شاخص‎های مهم گردشگری گلستان، عنوان کرد: ظرفیت‎های بی‌نظیر طبیعت‎گردی در گلستان نوید بخش آینده خوبی برای صنعت گردشگری استان است.

دهقانان گفت: وجود بیش از 30 منطقه نمونه گردشگری نمایانگر این ظرفیت منحصر به فرد است و به نظر می‎رسد برنامه توسعه صنعت گردشگری با تاکید بر ظرفیت‎های حوزه طبیعت‎گردی بیش از پیش مورد توجه قرار می‎گیرد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور، تصریح کرد: اقدام‌های خوب و موثری که در این مدت در دولت دهم برای توسعه و زیرساخت‎ها و تاسیسات گردشگری در این استان انجام شده، موجب رشد و رونق در این استان می‌شود.

این مسئول با تاکید بر حضور گردشگران خارجی در گلستان گفت: توسعه گردشگری استان همزمان باید با توجه به ورود گردشگران خارجی و افزایش میزان گردشگران داخلی باشد.

دهقانان افزود: بخش خصوصی دارای توانمندی‎های خوبی است و نشان داده انگیزه و آمادگی لازم را برای شتاب بخشیدن به چرخ صنعت گردشگری در استان دارد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: مهمتر از همه این موارد،‌ پر رنگ شدن حضور سرمایه‎گذاران در بخش خصوصی برای توسعه تاسیسات گردشگری و مراکز اقامتی طی سال‎های اخیر در استان گلستان است.

کد خبر 1420256

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha