۱۷ مهر ۱۳۹۰، ۱۸:۴۸

حجت‌الاسلام نظری:

ظرفیت‌های آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) ناشناخته است

ظرفیت‌های آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) ناشناخته است

قم – خبرگزاری مهر: مدیر حرم حضرت معصومه(س) گفت: بسیاری از ظرفیت‌های آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) برای مردم ناشناخته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد نظری بعدازظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه کریمه اهل بیت(ع) ظرفیت‌های آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) را بسیار گسترده خواند و اظهار داشت: فعالیت‌های گسترده‌ای در آستانه مقدسه انجام می‌شود که فقط چند درصد از آنها برای مردم شناخته شده است.

وی اضافه کرد: برای معرفی ظرفیت‌ها و دستاوردهای آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) فعالیت‌هایی انجام شده است اما این فعالیت‌ها بسیار اندک بوده و فقط چند درصد از آنچه که در این آستانه انجام می‌شود برای عموم مردم تشریح شده است.

مدیر حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به گسترش برنامه‌ها و فعالیت‌های آستانه مقدسه به ویژه در مباحث فرهنگی اظهار داشت: این حق زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه(س) که از دستاوردهای آستانه مقدسه مطلع شوند و امیدواریم با برنامه‌‌ریزی‌های انجام شده، این مهم تحقق یابد.

حجت‌الاسلام نظری در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی را در ارتقای بینش دینی و اعتقادی اقشار مختلف مردم موثر دانست و تاکید کرد: آستانه مقدسه در سال‌های گذشته عملکردش را در معرض دید عموم قرار می‌داد اما امسال ورود جدی‌تری به ارائه فعالیت‌های فرهنگی در ایام دهه کرامت داشته و اقدام به برپایی نمایشگاه آستان کریمه کرده است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه برای گروه‌های سنی مختلف مباحث اعتقادی، فرهنگی و هنری ارائه می‌شود که مورد استقبال علاقمندان قرار گرفته است.

مدیر حرم حضرت معصومه(س) ادامه داد: برای برگزاری یک نمایشگاه باید ماه‌ها برنامه‌ریزی و تلاش شود تا محتوای ارائه شده در آن کاربردی‌تر باشد و تاثیر عمیقی بر روی بازدیدکنندگان داشته باشد.

وی تاکید کرد: آنچه که امسال به عنوان نمایشگاه در صحن جوادالائمه(ع) بر پا شده است، عنوان نمایشگاهی دارد ولی محتوای آن باید غنی‌تر و  تاثیرگذارتر باشد و از حالت شکلی خارج شود و امیدواریم این مهم در سال‌های آینده مورد توجه قرار گیرد.

نمایشگاه پنجمین جشنواره ملی فرهنگی هنری کریمه اهل بیت(س) از هفتم تا هفدهم مهرماه آغاز شده و امروز به کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر 1428525

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha