۲۱ مهر ۱۳۹۰، ۹:۳۸

حجت الاسلام محمدی:

60 هزار مسجد در کشور شناسایی شده است

60 هزار مسجد در کشور شناسایی شده است

بوشهر- خبرگزاری مهر: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: هم اکنون 60 هزار مسجد در سراسر کشور شناسایی شده که این تعداد باید به 70 هزار مسجد افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی محمدی چهارشنبه شب در بیستمین اجلاس سراسری نماز در بوشهر افزود: در برخی نقاط کشور مسجد زیاد داریم و در برخی نقاط از داشتن مسجد مناسب محروم هستیم.

وی اظهارداشت: 70 درصد اعتبارات سازمان اوقاف و امور خیریه امسال برای ساخت مساجد در مناطق محروم اختصاص یافته است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه 30 درصد این اعتبارات هم برای حفظ و نگهداری مساجد موجود اختصاص یافته است، گفت: پارسال این اعتبارات به صورت 50 درصد تقسیم شد.

وی تهیه شناسنامه مساجد کشور با همکاری مرکز آمار ایران، تهیه طرح نظام مدیریت جامع مساجد کشور، تهیه و تنظیم اساسنامه انجمن خیران مسجد ساز و بیمه شدن 28 هزار نفر از خادمان ثابت مساجد را از فعالیتهای سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای گسترش فرهنگ نماز عنوان کرد.

محمدی، بررسی وضع مساجد موجود، نیازها، تصمیم لازم برای برآورده کردن نیازها، یکپارچگی در سیاست گذاری، طراحی و برنامه ریزی، تقسیم وظایف میان متولیان امر مسجد، تخصصی کردن اجلاس نماز و پرداختن به مسائل فقه حکومتی در مساجد را از جمله راهکارهای تقویت مساجد در جامعه دانست.

کد خبر 1431271

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha