۲۳ مهر ۱۳۹۰، ۸:۵۷

در گفتگو با مهر اعلام شد:

پرندگان زمستان گذر در خوزستان حفاظت می شوند

پرندگان زمستان گذر در خوزستان حفاظت می شوند

اهواز - خبرگزاری مهر: معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: همزمان با آغاز مهاجرت پرندگان زمستان گذر به استان خوزستان، طرح حفاظت از پرندگان آبزی و کنار آبزی در استان آغاز شد.

عادل مولا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: براساس این طرح شکار پرندگان برای نخستین بار در تالابهای هور العظیم و میانگران ممنوع اعلام شد.

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره بـه اینکه این تالابها نخستین توقفگاه پرندگان مهاجر به استان خوزستان هستند، گفت: ایـن طرح برای حمایت و حفاظت از گونه های نادر و منحصر به فرد پرندگان دراستان اجرا می شود.

مولا پرندگان شاخص این فصل را اردک تاجدار، اردک ارده ای، حواصیل ارغوانی، اردک مرمری و آبچیلک برشمرد و افزود: این پرندگان از مناطق شمالی به ویژه سیبری به استان سفر کرده اند.

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به اینکه پیش از این نیز شکار پرندگان در تالاب شادگان ممنوع شده بود، گفت: براساس این طرح شکارچیان علاوه بر مجازات کیفری با توجه به نوع پرنده از نظر در حال انقراض و یا در خطرانقراض بودن از10 هزار تومان تا 12 میلیون تومان نیز جریمه می شوند.

مولا افزود: این طرح در مدت حضور پرندگان مهاجر دراستان تا اوائل فصل بهار ادامه دارد.
 
کد خبر 1432881

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha