۲۵ مهر ۱۳۹۰، ۱۵:۱۹

فوتبال زنجان ضربه فنی شد/

تجویز داروهایی که فوتبال زنجان را به کما برد

تجویز داروهایی که فوتبال زنجان را به کما برد

زنجان - خبرگزاری مهر: فوتبال استان زنجان امروز در حالی در برنامه ریزی اشتباه منتظر سوت پایان مسابقه ای است که در یک طرف آن مدیرکل ورزش و جوانان قرار دارد و در سوی دیگر افکار عمومی و فوتبال دوستان زنجان قرار دارند تا در سکوت مرگبار با حسرت گذشته پرافتخار خود ضربه فنی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج رحمانی پیشکسوت کشتی استان قزوین که در حال حاضر سکان هدایت اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان را دارد، گفت: به‌عنوان یک شهروند زنجانی معتقدم منحل شدن تیم فوتبال پرشان از هر لحاظ برای استان به صرفه‌تر است.

ایرج رحمانی که به رغم تاکید نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان و تلاش های بی وقفه استاندار زنجان در راستای موفقیت فوتبال زنجان بارها عدم تمایل خود را در راستای فوتبال و رشد آن در زنجان به صورت های مختلف اعلام کرده است و این مخالفت ها با نظر جمعی باعث شده فوتبال زنجان تنها با تنفس مصنوعی نفس بکشد و باید بگوییم نفس های فوتبال زنجان به شماره افتاده است.

بی شک فوتبال دوستان زنجانی امروز تاوان اشتباهاتی را می دهند که استان زنجان همواره درگیر آن است. عدم تحمل مدیران بومی و سنگ اندازی در راستای فعالیت آنها و فرهنگ غریبه پرستی و تضعیف جایگاه همشهریان و هم استانیها در زنجان به عنوان یک اصل مهم تبدیل شده و بارها محمد رئوفی نژاد به عنوان کسی که بیشتر از برخی زنجانیها که ادعای بسیاری دارند دلش برای توسعه استان زنجان می تپد، به آن تاکید داشته و مسئولان و مردم زنجان را از آن برحذر داشته است.

فوتبال زنجان و طرد شدن پیشکسوتان فوتبال

پیشکسوتان فوتبال زنجان امروز هریک به نحوی از عرصه تصمیم گیری برای فوتبال دور مانده اند و در زمینهای فوتبال در بسیاری از مواقع با هزینه شخصی به تمرین و تربیت شاگردان می پردازند که البته برخی از این تربیت شدگان امروز در لیگ برتر و یا دسته یک توپ می زنند.

اراده حاکم بر ورزش استان مخالف فوتبال است و این نه یک ادعا بلکه یک واقعیت ناگوار است که اکثر و رزش دوستان و فوتبال دوستان و پیشکسوتان فوتبال زنجان به آن تاکید دارند.

ایرج رحمانی زمانی که وارد عرصه تصمیم گیری فوتبال زنجان شد، خوب به یاد دارد که فوتبال زنجان با تلاش های طردشدگان امروزی از عرصه تصیم گیری از فوتبال این استان در چه جایگاهی قرار داشت و امروز در چه جایگاهی که بنا به نظرش باید منحل شود.

در واقع نسخه ای که برای فوتبال زنجان پیچیده شد برای بیماری رو به موت بود که داروهای تجویز شده تنها برای زجر دادن بیشتر آن بود و آخر نه درد شکست ها بلکه درد داروهای تجویز شده، فوتبال زنجان را به کما برد.

پتانسیل فوتبال در زنجان همین است

تیمداری شهرداری زنجان با عدم تمایل برخی اعضای شورای شهر در میان تلاش های فریدون اصفهانیان رئیس هیئت فوتبال زنجان و عضو شورای شهر زنجان راه به جای نبرد و شهرداری و شورای شهر زنجان به بهانه نداشتن بودجه کافی با تیم داری فوتبال خداحافظی کردند و یک شرکت خصوصی وارد تیمداری شد و رحمانی نیز در این خصوص گفت: پتانسیل فوتبال در زنجان همین است.

وی با بیان اینکه وظیفه ما تقویت زیرساخت‌های فوتبال است، تصریح کرد: هیچ استانی با میزان جمعیت زنجان به اندازه ما زیرساخت فوتبال ندارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به وجود بیش از 30 چمن طبیعی و مصنوعی در استان، افزود: در حال حاضر استان دارای 3 استادیوم ویژه فوتبال است و علاوه بر آن در تمام شهرستان‌ها زمین فوتبال مجهز به چمن وجود دارد، همچنین در برخی از بخش‌ها و روستاها نیز زمین چمن مصنوعی وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه فوتبال استان باید از پایه و از مدارس فوتبال تقویت شود، گفت: آماده‌ایم تیم پرشان را به هر کسی که تمایل دارد تحویل دهیم و مسلماً حمایت نیز خواهیم کرد.

رحمانی افزود: من به‌عنوان یک شهروند زنجانی عقیده دارم انحلال تیم فوتبال پرشان با وضعیت بدهی‌های موجودش در حال حاضر از هر لحاظ برای استان به صرفه‌تر است و به مراتب این انحلال سود بیشتری برای مردم خواهد داشت.

اراده ای بالاتر از همه اراده ها/ سقوط فوتبال زنجن به دسته دو

حجت الاسلام واعظی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان بارها بر لزوم توسعه نشاط و شادابی در جامعه تاکید داشته و لزوم وجود یک تیم لیگ برتری را به مسئولان ورزشی استان زنجان گوشزد کرده است.

وی در آئین معارفه رئوفی نژاد در سال 87 از مرحوم کردان وزیر کشور وقت خواست برای حضور تیمی از زنجان در لیگ برتر یا آوردن یک تیم لیگ برتری به زنجان مساعدت کنند.

هرچند این امر محقق نشد و زمانی که حجت الاسلام واعظی این خواسته را مطرح کرد هنوز شهرداری زنجان (پرشان) در لیگ دسته یک در موقعیت نسبتا مطلوب قرار داشت ولی این روند علی رغم تاکید نماینده ولی فقیه در استان سیر نزولی پیدا کرد و این تیم به لیگ دسته دو و در مقطعی خطر سقوط به دسته سه را احساس کرد.

همچنین رئوفی نژاد استاندار زنجان برای توسعه فوتبال زنجان و نجات تیم شهرداری زنجان کمیته فوتبال را به صورت ابتکاری در استان تشکیل داد و اگر ذره ای از اراده رئوفی نژاد را تصیم گیرندگان ورزش استان داشتند شاید امروز فوتبال زنجان در وضعیت مطلوبی قرار داشت.

عدم داشتن روحیه پرسشگری و نجابت زنجان عامل برخی نارساییها

بی شک نباید ورزش استان زنجان و نقش ایرج رحمانی در مقام مدیریت آن را زیر سئوال برد ولی باید وی پاسخگوی افکار عمومی استان زنجان باشد که چرا وضعیت فوتبال زنجان اینگونه شده است.

همه امروز به این امر اذعان دارند که نداشتن روحیه پرسشگری، نجابت و حجب و حیای مردم زنجان موجب برخی نارساییها است ولی اگر به این امر اعتقاد داشته باشیم که باید فردا در پیشگاه خداوند پاسخگوی اعمال باشیم تا حدی از اینگونه اتفاقات و بی تعهدی ها نسبت به مسائل اطراف جلوگیری می شود.

...................................

گزارش: رحیم مقدمی

کد خبر 1435212

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha