۲۹ مهر ۱۳۹۰، ۱۷:۵۳

کشتی های سنتی جهان/

درخشش چوخه کاران ایران در روز پایانی مسابقات

درخشش چوخه کاران ایران در روز پایانی مسابقات

کشتی گیران چوخه کار کشورمان در آخرین روز از مسابقات کشتی های سنتی جهان خوش درخشدیدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فدراسیون انجمن فدراسیون های ورزشی، آخرین شب از نخستین دوره مسابقات کشتی های سنتی جوانان جهان که با حضور وزیر ورزش و جوانان، مسئولان کمیته های جهانی کشتی های سنتی فیلا و رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی برگزار شد با درخشش نمایندگان ایران در کشتی چوخه همراه بود.

در شب پایانی که در سالن مملو از جمعیت "بهشتی" مشهد مقدس برگزار شد، محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان ، محمود صلاحی استاندار خراسان رضوی و محمدعلیپور، رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی حضور داشتند، همچنین مقامات عالی‌رتبه فیلا و مسئولان کمیته های جهانی کشتی سنتی فیلا نیز از نزدیک شاهد هنرنمایی کشتی گیران دلاور کشورمان بودند.

"کیم ایک جونگ"، رئیس کمیته داوران کنفدراسیون کشتی آسیا و عضو هیات رییسه فیلا، "گینتاتاوس ویلیتا" رئیس کمیته کشتی های سنتی فیلا، ولادیمیر کراچینکوف، دببر کل کشتی های سنتی فیلا از جمله میهمانان عالی‌رتبه بودند که در این رقابت‌ها در مشهد حضور داشتند.
 
این مسابقات از سوی فدراسیون انجمن های ورزشی و با مساعدت وزارت ورزش و جوانان و به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی در سالن شهید بهشتی مشهد مقدس برگزار شد .
در شب پایانی ، کشتی گیران چوخه توانستند رتبه نخست تیم را کسب کنند و بالاتر از دیگر رقبای جهانی قرار بگیرند.همچنین تیم ترکمنستان دوم شد و تیم های لیتوانی و بلاروس مشترکا عنوان سوم را بخود اختصاص دادند.
 
این رقابتها در چهار وزن برگزار شد که کشتی گیران ایران سه مدال طلا را تصاحب کردند و تنها در یک وزن ، نماینده بلاروس توانست به مقام نخست برسد.
 
* نفرات برتر اوزان مختلف
در نتایج انفرادی رشته کشتی باچوخه و در وزن 65 کیلوگرم علی شاهوردیان از ایران ب اول شد، محمد شهباز از پاکستان به مقام دوم رسید ، "یقمرو بکنج" از ترکمنستان و "یوورج سانچی وول" از هندوستان به طور مشترک سوم شدند.
 
در وزن 75 کیلوگرم مصطفی تقوی از ایران الف اول شد، "آرنا نت" از لیتوانی به عنوان دوم دست یافت "مجتبی زمانی" و "مراد مدیوف" از ایران ب و ترکمنستان به طور مشترک مقام سوم را کسب کردند. در وزن 85 کیلوگرم، "صمد روحانی" از ایران ب مدال طلا را تصاحب کرد و نماینده لیتوانی دوم شد. نماینده ترکمنستان و جعفر یونسی از ایران الف مشترکا به مقام سوم رضایت دادند.
 
در وزن به اضافه 85 کیلوگرم،"هادلیچ الکساندر" از بلاروس بر سکوی قهرمانی ایستاد و محمد روحانی از تیم ایران ب مدال نقره را بر سینه زد. کشتی گیران ترکمنستان در این وزن مشترکا سوم شدند.
کد خبر 1439371

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha