۶ آبان ۱۳۹۰، ۲۰:۰۳

با حضور قائم مقام اوقاف؛

مدیرکل جدید اوقاف استان اردبیل منصوب شد

مدیرکل جدید اوقاف استان اردبیل منصوب شد

اردبیل – خبرگزاری مهر: طی مراسمی با حضور قائم مقام نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، نماینده مردم اردبیل، مدیران و مسئولان استان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل معرفی و منصوب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان اردبیل پیش از ظهر امروز در این مراسم طی سخنانی با اشاره به فعالیتهای صورت گرفته طی 44 ماه گذشته اظهار داشت:  در این مدت 22 هزار متر مربع اقدامات زیربنایی در امامزادگان استان انجام شده است.

حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی افزود: امامزاده سید احمد معراجی خلخال با زیربنای دو هزار متر مربع، سید دانیال با زیربنای سه هزار متر مربع و سید حسن هریس با 800 متر مربع نمونه هایی از این امامزاده ها است.
 
وی با اشاره به رها سازی امامزاده سید صدرالدین به عنوان حریم خصوصی اضافه کرد: هم اکنون به همت هیئت امنا و مسئولان استانی این امامزاده در زیربنایی به مساحت دو هزار و 850 متر مربع در حال ساخت است.
 
مدیرکل سابق اوقاف و امورخیریه استان اردبیل با اشاره به نصب ضریح در امامزاده حلیمه خاتون اردبیل متذکر شد: برای حسینیه میزاده خانم اردبیل نیز پنجره ای فولادی با اعتباری 300 میلیون ریالی نصب شده است.
 
وی در عین حال محوطه امامزاده صالح اردبیل را برازنده شهر حسینی اردبیل ندانست و یادآور شد: 70 درصد از موقوفات استان مربوط به فرهنگ و مسائل فرهنگی و در رابطه با عزاداری و احیا فرهنگ اهل بیت (ع) است.
 
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم ابراز داشت: صبغه دینی و ولایی استان اردبیل نشان از اهمیت کار فرهنگی و مذهبی در این خطه مذهبی کشور دارد.
 
حجت الاسلام سید کاظم موسوی با بیان اینکه این استان از لحاظ فرهنگی و دینی زبانزد عام و خاص است، عنوان کرد: فعالیتهای مرتبط در حوزه های مختلف فرهنگی و دینی امروز روند رو به رشدی داشته و امروز نتیجه داده است.
 
وی با تاکید بر ضرورت توجه بیش از پیش به حوزه های فرهنگی بویژه مسئله وقف در استان افزود: باید قدرشناس فعالیت هیئت امنای مساجد  بود که بدون اجر و مزد مادی در حوزه های فرهنگی و دینی تلاش می کنند.
 
همچنین حجت الاسلام وحدت مشهوری نظری مدیرکل جدید اوقاف و امورخیریه استان اردبیل طی سخنانی خواستار همکاری و تعامل مسؤولان، متولیان موقوفات و فعالان حوزه فرهنگی استان در راستای احیا موقوفات و تبدیل امامزاده های اردبیل به قطبهای فرهنگی شد.
 
در پایان این مراسم ضمن تقدیر از فعالیت های حجت الاسلام حسینی، حجت الاسلام مشهوری به عنوان مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل معرفی شد.
 
کد خبر 1445604

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha