۱۵ دی ۱۳۸۳، ۱۳:۰۲

مدير عامل اتحاديه هاي سراسري مسكن كارمندان دولت در گفت و گو با "مهر":

وزارت مسكن از تعاوني هاي مسكن حمايت نمي كند

عدم شناسايي تعا وني هاي مسكن بعنوان انبوه ساز از سوي وزارت مسكن و شهرسازي يكي از مشكلات تعاوني ها ي مسكن است .

مديرعامل اتحاديه هاي سراسري مسكن كارمندان دولت در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي مهر با بيان اين مطلب افزود:  وزارت مسكن و شهرسازي با تاكيد بر اينكه شركتهايي كه بيش از 30 واحد مسكوني مي سازند در رديف انبوه سازان قرار مي گيرند ، از پرداخت وام و تسهيلات حقوقي به تعاوني ها ي مسكن خودداري مي كند .
محمد يوسفي  تصريح كرد: اين در حالي است كه علي رغم مراجعه تعاوني هايي كه شرايط لازم را براي دريافت مجوز انبوه سازي داشتند، وزارت مسكن و شهرسازي با اين ادعا كه واحدهاي مسكوني ساخته شده توسط تعاوني هاي مسكن داراي  استاندارد فني ساخت و ساز نيستند از پرداخت هر گونه تسهيلات انبوه سازي خودداري كرده است .
وي با اشاره به اختلاف هزيته ساخت و ساز تعاوني ها در مقايسه با بخش خصوصي و انبوه سازان گفت:  در حال حاضر چند سال است كه زمين با قيمت دولتي به تعاوني ها ي مسكن واگذارنمي شود و اين درحالي است كه با احتساب زمين آزاد، تفاوت ميان ساخت و ساز تعاوني ها با بخش خصوصي حدود 30 تا 35 درصد است .
يوسفي در مورد اجراي طرح سرشماري از تعاوني هاي سراسر كشور گفت: اين طرح زماني مي تواند موثر باشد كه تعاوني ها براساس ميزان فعاليتشان مشخص (  تعاوني ها فعال و غير فعال ) و سپس كار سرشماري انجام شود .
کد خبر 145221

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha