۲ آذر ۱۳۹۰، ۱۵:۵۹

حبیبی:

دشمن اعتقادات دینی جوانان ما را نشانه رفته است

دشمن اعتقادات دینی جوانان ما را نشانه رفته است

تبریز - خبرگزاری مهر: مدیرکل تحقیقات و برنامه ریزی فرهنگی معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امروز دشمن با شکست در جبهه نظامی و تغییر تاکتیک با جنگ نرم اعتقادات دینی جوانان ما را نشانه رفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام یدالله حبیبی ظهر چهارشنبه در جمع مدیران و کارشناسان فرهنگی دفاتر فرهنگ اسلامی منطقه 13، با اشاره به اینکه امروز برنامه ریزی مناسب و بهره مندی از کارشناسان با تجربه و خبره در حوزه فرهنگی موجب جذب جوانان به مسائل فرهنگی اسلامی خواهد بود، گفت: باید کارشناسان فرهنگی در دانشگاهها با تدوین برنامه های مناسب در خور پسند و سلایق جوانان به نحوی شایسته زمینه حضور دانشجویان را در برنامه های مختلف فرهنگی اجتماعی فراهم کنند.

این کارشناس فرهنگی تاکید کرد: تهدیدات دشمن در حوزه جنگ نرم یک برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت بوده و تلاش دارد با ارائه برنامه های جوان پسند این قشر را از مسائل دینی و معنوی دور کرده و اعتقادات دینی آنها را سست کند.

وی تاکید کرد: امروز هدف دشمن در جنگ نرم دین زدایی، استحاله فرهنگی جوانان و نسل سومی هاست که باید در این راستا همه هوشیار باشیم و با روشنگری نسل جوان را با تهدیدات و ترفندهای آنها آشنا کنیم.

حجت الاسلام حبیبی افزود: جنگ آینده مبارزه نظامی نیست بلکه جنگ روانی و اعتقادی است، آنها برنامه ریزی کرده اند که جلوی پیشرفت ایران اسلامی را با تغییر هویت و سست کردن باورهای دینی با منحرف کردن از مسائل معنوی علمی، پژوهشی و تحقیقاتی بگیرند.

وی تصریح کرد: امروز برنامه ریزی دشمن در قالب جنگ نرم کمرنگ کردن ارزش های دینی، تغییر الگوهای رفتاری، ترویج فرهنگ غربی و ابتذال در جامعه، تغییر ساختار سیاسی و بی تفاوتی قشر جوان به آینده و اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی است.

این کارشناس فرهنگی افزود: امروز برنامه جدید دشمن در تهاجم فرهنگی و جنگ نرم همراهی مزورانه، تردید و شبهه افکنی در اعتقادات جوانان، سوء استفاده از احساسات جوانان و نقاط آسیب پذیر با گسترش شبکه های اجتماعی ضد انقلابی و ضد دینی و NGOهای هدف دار در پوشش های مختلف است.

حجت الاسلام حبیبی وظایف اصلی دلسوزان نظام و انقلاب، کارشناسان فرهنگی را در برابر توطئه ها روشنگری کارشناسانه درباره اهداف جنگ نرم و زمینه سازی برای حضور بیشتر جوانان در برنامه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و تقویت آموزه های دینی و جذب آنها با راهکارهای مناسب است.

این گزارش حاکیست کارگاه آموزشی مهندسی فرهنگی در راستای چشم انداز 20 ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر به مدت دو روز با حضور روساء و کارشناسان دفاتر فرهنگ اسلامی منطقه 13 برگزار شد.

کد خبر 1467759

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha