۳ آذر ۱۳۹۰، ۱۰:۳۳

لی پینگ:

لزوم افزایش ورود کالای غیرنفتی ایران به چین/ کالاهای ایرانی بازار خوبی دارد

لزوم افزایش ورود کالای غیرنفتی ایران به چین/ کالاهای ایرانی بازار خوبی دارد

اصفهان - خبرگزاری مهر: رایزن بازرگانی سفارت چین گفت: دولت چین خواستار افزایش واردات کالاهای غیرنفتی از ایران است زیرا کالاهای ایرانی بازار خوبی در چین دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وانگ لی پینگ در نشست بررسی فرصت‌های تجاری و سرمایه گذاری در اصفهان و چین که با حضور هیات چینی متشکل از روسای تشکلهای تجاری و اتاقهای بازرگانی آن کشور به سرپرستی نایب رییس فدراسیون بازرگانی و صنایع کل چین (ACFIC) و معاون دبیرکل مجلس مشورتی سیاسی خلق چین با فعالان اقتصادی استان در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد تاکید کرد: فرش ایرانی را یکی از کالاهای جذاب در نزد مردم چین دانست.

وی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه دائمی فرش ایران در چین می‌تواند گامی مهم در فروش این هنر دستی ایرانی باشد ادامه داد: زعفران، خاویار و پسته را از دیگر کالاهای مورد توجه مردم چین دانست.

تولیدات پتروشیمی ایران مورد استقبال بازار چین است

لی پینگ گفت: تولیدات ایران در بخش‌های پتروشیمی می‌تواند در بازار چین مورد استقبال قرار گیرد که به معرفی و تبلیغات نیاز دارد.

وی پروژه‌های نیازمند فاینانس را نیازمند تایید بانک مرکزی ایران دانست و گفت: بانک‌های چینی بر اساس این تایید اقدام به انتقال وجه برای شرکت‌های ایرانی می‌کنند .

حجم صادرات ایران به چین در حال رشد است

رایزن بازرگانی سفارت چین در تهران در ادامه سخنان خود اظهار داشت: حجم صادرات ایران به چین در حال رشد است زیرا در نه ماه سال جاری میلادی حجم مبادلات دو کشور بیش از 30 میلیارد دلار بوده که تاپایان سال جاری این حجم به 40 میلیارد دلار می‌رسد.

وی افزود: 99 درصد این مبادلات از طریق بانکها صورت گرفته و تنها یک درصد به صورت نقدی انجام شده است.

مسیرهای جدیدی برای افزایش حجم مبادلات ایران و چین وجود دارد

لی پینگ از وجود مسیرهای جدید برای افزایش حجم مبادلات اقتصادی دو کشور خبر داد و گفت: این مسیرها باید از سوی دو طرف کشف شود.

وی افزود در حال حاضر بنگاههای اقتصادی ایران از طریق بانک‌هایی که شعبه‌ای در دبی، ترکیه یا اوکراین دارند مبالادت بانکی را صورت می‌دهند.

لی پینگ همچنین از وجود بانک‌هایی در اروپا که می‌توانند نقل و انتقال پولی را برای ایران انجام دهند خبر داد و گفت: این بانک‌ها از طریق مسیر ویژه می‌توانند با تهاتر مساله بانکی شرکت‌های ایرانی ایران را حل کنند.

رایزن بازرگانی سفارت چین در تهران انتقال دلار و یورو را منوط به مجوز بانک مرکزی آمریکا و اروپا دانست و گفت: با وجود بروز مشکل برای انتقال وجه برای ایران حتماً راهی برای حل آن وجود دارد.

وی اضافه کرد: حجم تجاری سال گذشته میلادی حدود 30 میلیارد دلار بوده که صادرات ایران به چین 4/19 میلیارد دلار بوده و واردات حدود 10 میلیارد دلار بوده است.

لی پینگ همچنین خاطر نشان شد: در سال جاری صادرات ایران به چین 20 میلیارد دلار و واردات ایران از چین حدود 10 میلیاد دلار بوده است.

تشکیل مرکز داوری در اتاق اصفهان نخستین گام برای رفع مسال حقوقی بازرگانان

به گزارش مهر در بخش دیگری از این جلسه رئیس اتاق بازرگانی اصفهان همکاری اقتصادی دو کشور را نیازمند رفع برخی مسایل و موانع پیش رو دانست.

خسرو کسائیان تشکیل مرکز داوری در اتاق اصفهان را نخستین گام برای رفع مسایل حقوقی بازرگانان استان اصفهان دانست و گفت: این مرکز داوری از طریق اتاق بازرگانی بین الملل مورد حمایت است و در قراردادهای تجاری بین دو کشور نیاز است که یک داور انتخاب شود تا از بروز مسایل و چالش جلوگیری کند.

وی از آمادگی بخش خصوصی جهت توسعه همکاری و سرمایه گذاری مشترک با طرف چینی خبر داد و گفت: بخش خصوصی ایران در حال گذار از اقتصاد دولتی است و توانسته در چند سال اخیر در بخش‌های مختلف اقتصادی حضور فعال داشته باشد.

کد خبر 1468155

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha