۷ آذر ۱۳۹۰، ۱۴:۲۳

حجت الاسلام خسروی:

امر به معروف و نهی از منکر سبب احیای احکام الهی می شود

امر به معروف و نهی از منکر سبب احیای احکام الهی می شود

زنجان - خبرگزاری مهر: رئیس اداره فرهنگی و امور تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: امر به معروف و نهی از منکر سبب احیای احکام الهی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام فیروز علی خسروی در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر افزود: توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر سبب می‌شود تا جامعه به سمت خودسازی واقعی و پالایش حقیقی حرکت کند.

وی ابراز  داشت: همه مسلمانان وظیفه دارند که ابزارهای درست و شایسته امر به معروف و نهی از منکر را بشناسند تا با استفاده از این الگوی شایسته بتوانند در جامعه فضایل را گسترش و رذیلت‌ها را از بین ببرند.

وی با یادآوری این‌که عمل به این فریضه الهی در زندگی فردی و اجتماعی نقشی بی‌بدیل دارد، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر سبب احیای احکام الهی، پیشگیری از معاصی و دیگر آسیب‌هایی می‌شود که ممکن است جامعه را تهدید کند.

رئیس اداره فرهنگی وامور تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان پرهیز از رفتار بی‌تفاوتی در برابر اعمال و گفتار دیگران را برخلاف اعتقاد و شیوه مرسوم امر به معروف و نهی از منکر دانست و اضافه کرد: در اسلام همه مؤمنان نسبت به همدیگر مسئول هستند و نباید طوری تلقی شود که عده‌ای تنها خود را مسئول رفتار و کردار خودشان بدانند و از تذکر دادن به برخی ناهنجاری‌ها و بداخلاقی‌های دیگر پرهیز کنند.

حجت الاسلام خسروی بهار امر به معروف و نهی از منکر را ماه خون و قیام و ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین (ع) یاد کرد و ادامه داد: امام حسین (ع) با قیام تاریخی خود این فریضه الهی را احیا کرد و به همه ملت‌ها نشان داد که بزرگ‌ترین معروف سر فرود نیاوردن در برابر استبداد و احساس حریت و آزادگی داشتن است.

وی ادامه داد: این فریضه دارای مراتبی است که از مرتبه نخست یعنی انزجار قلبی شروع و بعد از آن امر و نهی زبانی و در نهایت به امر و نهی فعلی ختم می شود .

حجت الاسلام فیروز علی خسروی  بابیان اینکه ترک امر به معروف و نهی از منکر از زمینه های روحی و روانی افراد سرچشمه می گیرد که ریشه در تربیت نفس انسان دارد گفت :اسلام اهمیت و اهتمام فراوانی به مسایل اجتماعی دارد تا آن جا که فریضه ای مانند امر به معروف و نهی از منکر را که دستوری جامعه ساز است از فروض و واجبات قرار داده است و به عنوان یکی از فروع دین مطرح ساخته است.

کد خبر 1471677

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha