۷ آذر ۱۳۹۰، ۱۶:۳۷

حجت الاسلام گواهی:

اسلام با امام حسین(ع) و کربلا پایدار شد

اسلام با امام حسین(ع) و کربلا پایدار شد

ساری - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در سپاه محمدرسول الله(ص) گفت: اسلام با امام حسین(ع) و کربلا پایدار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام عبدالعلی گواهی در جمع عزاداران حسینی در امامزاده عباس(ع) ساری افزود: اگر عاشورا و کربلا نبود، اسلامی وجود نداشته و با انقلاب بزرگ امام حسین (ع) اسلام ماندگار شد.
 
وی افزود: با فرا رسیدن ایام محرم الحرام مصیبت عظیم بر امت وارد شد و در این ماه همگان باید در مراسمات سید و سالار شهیدان حضرت حسین بن علی (ع) شرکت کنند، چرا که اشک ریختن و گریه کردن و گریاندن و حالت عزا گرفتن برای مصائب اهل بیت (ع) بهشت را برای انسان تضمین می کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله تهران اظهار داشت: حرمت عزاداری سیدالشهدا(ع) باید نگه داشته شود و مداحان و ذاکران اهل بیت که خداوند توفیق به آنان عطا کرد باید غیر از جنبه حماسی کربلا را که حفظ می کنند و باید به بازگو کردن جنبه های معرفتی کربلا بپردازند تا آشنایی نسل نو به کربلا بیشتر از جنبه معرفتی باشد.

گواهی با اشاره به تن ندادن به ذلّت حضرت سیدالشهداء تصریح کرد: آن امام همام حتی یک لحظه در مقابل دشمن گردن کج نکرد و هر چه به عاشورا نزدیکتر می شد چهره امام نورانی تر و عشقش به خدا و لقای پروردگار بیشتر می شد و امام این راه را آزادانه انتخاب کرد.

وی انقلاب اسلامی ایران را نشأت گرفته از انقلاب عاشورای حسینی دانست و افزود: شهیدان رفتند و به تکلیفشان عمل کردند و آنان سردادند تا ما سربلند باشیم.
 
گواهی با اشاره به اهمیت وقف و موقوفات و امامزادگان گفت: همه باید قدر دان امامزادگان را بدانیم زیرا آنان کانون معرفت دینی هستند و موقوفاتی که از گذشته به ما ارث گذاشته شده است باید قدردان آن باشیم و سوگواری می پردازیم و آیندگان از موقوفات ما هم بهره ببرند.
 
در این مراسم برادر نثاری از مداحان مشهور استان به مداحی و سوگواری پرداخت.
کد خبر 1471975

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha