۷ آذر ۱۳۹۰، ۱۷:۳۵

فرهادی عنوان کرد:

انقلاب اسلامی ایران به قیام عاشورا شباهت دارد

انقلاب اسلامی ایران به قیام عاشورا شباهت دارد

ساوجبلاغ - خبرگزاری مهر: استاندار البرز گفت: انقلاب اسلامی ایران به قیام امام حسین (ع) شباهتهایی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی فرهادی درهمایش بسیجیان کارمند ادارات و کارگران کارخانه ها عصر دوشنبه در مجتمع فرهنگی تفریحی ایثار چندار ساوجبلاغ در جمع مسئولان و بیسجیان اظهار داشت: تشابهات زیادی بین انقلاب ایران و نهضت عاشورا وجود دارد که یکی از این تشابهات شیوه مبارزه و شیوه رهبری این قیامها است.

وی عنوان کرد: تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی (ره) پیوستن همه اقشار جامعه اعم از پیر، جوان، نوجوان، زنان خانه دار، و ... را عضو بسیج دانست و در قیام عاشورا نیز پیرمرد 70 ساله و کودکان خردسال حضور داشتند و به شهادت هم رسیدند.

فرهادی ابراز کرد: شعار امام حسین هیهات من الذله بود شعاری که در روزهای انقلاب اسلامی شروع شد و تا 22 بهمن 57 نیز ادامه داشت امام حسین (ع) از فرزند خود شروع کرد و امام خمینی هم در آغاز قیام خود فرزندش را در راه این انقلاب داد.

استاندار البرز ادامه داد: وجود امام خمینی (ره) انقلاب را رهبری کردند و این رهبری با بصیرت و هوشیاری بود بعضی خواص در انقلاب سعی داشتند انقلاب را به دشمن تحویل دهند که با هوشیاری و بصیرت امام ناکام ماندند.

وی تصریح کرد: هم اکنون درانقلاب مردم مصر چنین شده که عده ای از انقلاب مردم استفاده کرده اند و مردم با آنها مخالفند و می خواهند که انقلاب را تحویل انقلابیون دهند.

فرهادی افزود: بسیج الگوی تمام عیار آزادگان عالم است ونظیر آن درهیچ کشوری وجود ندارد و بسیج است که بهترین قالب برای حضور مردم جهت دفاع از آرمانهای انقلاب و کرامت و آزادگی انسانها است.

وی اضافه کرد: بسیج در حوزه سیاست و مشارکت مردم در حوزه سیاسی و مبارزه با استکبار و دشمن شناسی کشور ایران بی نظیراست.

استاندار البرز بیان کرد: تلاشهای بسیج در راه آبادانی و عمران، باعث خودکفایی کشورو صادرات علم و الگوهای نیاز جامعه بشر ی را به همه ارائه دهیم تا بتواند خود به خود به عنوان الگو به جهان شناخته شود.

کد خبر 1472078

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha