۸ آذر ۱۳۹۰، ۱۷:۳۶

با توزیع 40 هزار کتاب/

طرح تجهیز کتابخانه مساجد روستایی اردبیل اجرا می شود

طرح تجهیز کتابخانه مساجد روستایی اردبیل اجرا می شود

اردبیل - خبرگزاری مهر: مسئول پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی استان اردبیل از اجرای طرح تجهیز کتابخانه های مساجد روستایی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی دژبانی بعد از ظهر سه شنبه در بازدید از کتابخانه های مساجد روستای هیر در شهرستان اردبیل اظهار داشت: برای تجهیز این کتابخانه ها بالغ بر 40هزار جلد کتاب توزیع خواهد شد.

به گفته وی توسعه و تجهیز کتابخانه های روستایی، گسترش و تعمیق فرهنگ دینی، اشنایی روستائیان با معارف اسلامی و نیز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه روستایی از مهمترین اهداف اجرایی این طرح است.

مسئول پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی استان اردبیل اضافه کرد: تسریع و تسهیل دسترسی اقشار مختلف مردم به کتب مورد نیاز بویژه در زمینه دینی و مذهبی از دیگر اهداف طرح تجهیز کتابخانه های مساجد روستائی استان است.

وی با اشاره به موضوعات کتب توزیع شده در این طرح افزود: کتابهایی دینی و مذهبی، علمی و تاریخی، آموزشی، اخلاق و احکام ازجمله کتبی هستند که در این طرح در کتابخانه های روستائی استان قرار می گیرند.

دژبانی با بیان اینکه این طرح از هفته کتاب با ارسال کتب متعدد از سوی معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی به استان آغاز شده، یادآور شد: این طرح تا پایان سال در استان اجرا می شود.

مسئول پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی استان اردبیل همچنین با اشاره به فعالیت 61 کتابخانه شبستان در مساجد روستایی و تخصصی حوزه دین در سطح استان، عنوان کرد: این کتابخانه ها تحت مدیریت روحانیون مستقر استان فعال هستند.
 

کد خبر 1473093

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha