به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه نقد و بررسی فیلم سعادت آباد که در مجتمع وتوس قم برگزار شد، بعد از نمایش فیلم، مازیار میری کارگردان این فیلم در سخنانی با بیان اینکه این روزها سینمای ایران به شدت تنهاست بیان داشت: حال سینمای ایران این روزها خوب نیست ولی حضور مردم در سینما به آن جان تازهای میدهد.
وی از علاقمندی خود به فیلم سازی اجتماعی تجربی گفت و افزود: در فیلمهای من که راجع به گم شدن آدمها است آنها به دنبال ناکجا آبادها و پیدا کردن چیزهای گرفته شده از آنها و از دست داده هایشان میگردند.
کارگردان فیلم سعادت آباد با اشاره به نقش فیلم محسن در این فیلم اضافه کرد: امروزه افرادی در جامعه هستند که بخش اصلی هویت خود را از دست دادهاند و برای رسیدن به خواسته هایشان هر کاری میکنند و رو در روی عزیزترین افراد زندگی شان میایستند و حتی اخلاق دینی را رعایت نمیکند و ما میبینم در جامعه جایگاه این افراد لرزان نیست و پله های ترقی را طی می کنند در صورتی که افرادی مثل یاسیهای این فیلم تنها هستند و به نوعی در جامعه گم شدهاند.
وی در ادامه گفت: وقتی یک فیلم با استقبال مردم مواجه شود نشان میدهد مجموعه فیلم موفق بوده است و به نظر بنده فیلم سعادت آباد نیز این گونه بوده است.
میری بیان داشت: شخصیتهای حاضر در این فیلم بازی به هیچ عنوان نماینده قشر خاصی از جامعه نیستند و هر کدام نقاط ضعف و قدرت خود را دارند.
این کارگردان کشور افزود: فیلم سعادت آباد فیلم نشانهها و لحظات است و این نشانهها راجع به آدمهای فیلم حرف میزنند و در آن پنهان کاری نقد شده است.
وی با بیان اینکه سعی کردیم شخصیتها در این فیلم یک تراز باشند، افزود: در این فیلم ترکیب بازیگران چنیدن بار عوض شد تا بازیها و کاراکترهایی به نمایش در بیاید که برای مردم قابل باور باشد.
پوریا ذوالفقاری منتقد مجله فیلم نیز با بیان اینکه فیلم سعادت آباد یکی از فیلمهای موفق بود گفت: مجموعه سعادت آباد در کل یک مجموعه موفق بود و بازیگران آن نیز از بهترینها بودند ولی برخی نواقص نیز در آن مشاهده میشد.
وی بیان داشت: در این فیلم در زیر روابط بحرانی جریان دارد به عنوان مثال رابطه مهناز افشار و امیر آقایی به عنوان دو زوج در این فیلم نشان میدهد که یک بحران در این رابطه وجود دارد و در برخی سکانسها هم نشانه بحران وجود دارد نه خود بحران.
نظر شما