۱۷ فروردین ۱۳۹۱، ۱۰:۱۰

اخبار فرهنگی/

اعلام مهلت ثبت نام بانوان طلبه در رشته تبلیغ حج

اعلام مهلت ثبت نام بانوان طلبه در رشته تبلیغ حج

قم - خبرگزاری مهر: اعلام مدیر سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران مبنی بر ثبت نام در رشته تبلیغ با گرایش حج تا 20 فروردین و اعلام برنامه‌های کانال ندای اسلام به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س) عناوین دو خبر فرهنگی از قم هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محسن محدث با اشاره به اینکه این رشته با همکاری حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت برای مقطع سطح سه اجرا می‌شود، افزود: رشته تبلیغ با گرایش حج مختص معینه‌های واجد شرایط برای سال تحصیلی 92-91 ارائه می‌شود.

وی افزود: معینه‌های کاروان‌های حج و عمره که دارای مدرک سطح دو صادره از مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران باشند می‌توانند در این رشته تخصصی، نام‌نویسی کنند.

وی با اشاره به اینکه داوطلبان این رشته باید حائز شرایط مندرج در دفترچه راهنمای پذیرش سطح سه حوزه‌های علمیه خواهران باشند، اضافه کرد: احراز شرط معینه بودن از طریق حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت صورت خواهد گرفت.

مدیر سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت:‌ ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق سامانه http://www.whc.ir/paziresh امکان پذیر خواهد بود.

وی یادآور شد: این دوره در دو شهر تهران (موسسه آموزش عالی حوزوی قاسم ابن الحسن«ع») و قم (موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه(س)) برگزار خواهد شد که اعطای مدرک سطح 3 حوزه علمیه و تحصیل رایگان از امتیازات این دوره آموزشی به شمار می‌آید.

حجت‌الاسلام محدث افزود: مقطع سطح سه تبلیغ با گرایش حج، نخستین مقطع از این رشته است که در آن طلاب، مبانی اعتقادی، مسائل، مهارت‌های ارتباطی و روش‌های لازم برای تبلیغ و مدیریت فرهنگی در حج و زیارت را می‌آموزند و توان تبلیغ و پاسخ‌گویی به نیازهای مربوط به آن را کسب می‌کنند.

وی افزود: رشته تبلیغ با گرایش حج و زیارت ویژه خواهران در شورای عالی مدیریت حوزه های علمیه به تصویب رسیده است.

ویژه برنامه‌های کانال ندای اسلام به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س)

رادیو معارف اعلام کرد: کانال ندای اسلام نیز همسو با بخش‌های مختلف رادیو معارف به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (سلام الله علیها) به سوگ نشست و به این مناسبت با دو ویژه برنامه‌ در عزای بی بی دو عالم شرکت کرد.

ویژه برنامه «شمعی در باد» با هدف تبیین ویژگی‌های شخصیتی حضرت زهرا (سلام الله علیها) با اشاره به زندگی آن حضرت در دو بعد الگو در همسری و مادری و بصیرت آن حضرت و دفاع از ولایت توسط کارشناسان برنامه تحسین فاطمه رضوی و اسامه العطار کارشناسی می‌شود.

این برنامه با تهیه کنندگی روح الله عطایی، سردبیری مسعود پیغمبرزاده و گویندگی جواد احمدیان در دو قسمت در 17 فروردین و 6 اردیبهشت 91 ساعت 11 به مدت 30 دقیقه به روی آنتن می‌رود.

همچنین برنامه «حدیث روز» با هدف ارائه احادیث کوتاه در موضوعات اجتماعی، سیاسی، مذهبی و ... با محوریت موضوعی معرفی ویژگی‌های حضرت زهرا (س) از دیگر برنامه‌های کانال ندای اسلام رادیو معارف به مناسبت شهادت آن حضرت است.

برنامه حدیث روز با تهیه کنندگی محمد جواد معافی و کارشناسی اعجاز حسین جوهری در دو قسمت در 17 فروردین و شش اردیبهشت 91 ساعت 12 و 10 دقیقه به روی آنتن می‌رود.

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای رادیو معارف به پایگاه اطلاع رسانی این رادیو به نشانی: radiomaaref.ir  مراجعه شود.

کد خبر 1569150

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha