۱۷ فروردین ۱۳۹۱، ۱۱:۵۸

جوادپور در گفتگو با مهر:

صنایع دستی مکمل اقتصاد کشاورزی است

صنایع دستی مکمل اقتصاد کشاورزی است

رشت - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان ماسال گفت: صنایع دستی مکمل اقتصاد کشاورزی و مانع مهاجرت دائمی یا فصلی روستایی ها به شهرها می شود.

سید رضا جوادپور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه دست ساخته‌ های مردم ماسال  را که از قدمتی به درازای تاریخ منطقه برخوردار است  از جاذبه ‌های گردشگری این شهرستان دانست و افزود: این صنایع در سالهای اخیر به شدت مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

وی همچنین با بیان اینکه فعالیت در اکثر رشته های صنایع دستی محتاج ابزار، وسایل چندان پیچیده و سرمایه زیاد نیست، اظهارداشت: ذوق، استعداد و مهارت صنعتگر اصلی ترین و مهمترین عامل تولید در این صنعت می باشد.

فرماندار ماسال گفت: صنایع دستی بازتابی از تاریخ و تمدن هر قوم و ملت بوده و می تواند نقش موثری در زمینه تبادل و انتشار فرهنگها و سنن مناطق مختلف کشور باشد.

وی در ادامه مهمترین صنایع دستی ماسال را نازک کاری، خراطی چوب، دستبافت پشمی و شالبافی دانست و افزود: گردشگران در بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی از سوغات این شهرستان، تحفه هایی به ارمغان می برند.

جوادپور اظهارداشت: شهرستان ماسال با جاذبه های گردشگری و طبیعت زیبای خود همواره مورد توجه مسافران و گردشگران کشور قرار دارد و حضور هزاران گردشگر در این مناطق و در ایام مختلف سال گویای این واقعیت است.

وی همچنین به جاذبه های گردشگری این شهرستان اشاره کرد و یادآورشد: بام سبز، دهکده ییلاقی اولسبلنگاه، پارک ساحلی ماسال، اسب ریسه، آبشار ویوز، آبشارخون، آبشار تولی نسا، آبشار رامینه، غارآویشو، غار باستانی خندیله پشت، غار چسلی، غارکلچال و غیره ازمناطق دیدنی ماسال است.

کد خبر 1569195

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha