۱۷ فروردین ۱۳۹۱، ۱۶:۵۵

اخبار کوتاه قم/

تاکید بر راه اندازی کتابخانه‌های روستایی

تاکید بر راه اندازی کتابخانه‌های روستایی

قم - خبرگزاری مهر: تاکید بر راه اندازی کتابخانه‌های روستایی در سال ۹۱، ثبت نام ۱۰ نفر با مدرک دکترا برای ورود به حوزه‌های علمیه خواهران و اقامه نماز جمعه این هفته قم به امامت آیت الله حسینی بوشهری از جمله عناوین اخبار کوتاه فرهنگی استان قم است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قم در راستای توسعه کتابخوانی در روستا‌ها بر ضرورت راه اندازی کتابخانه‌های روستایی و سیار تاکید کرد.

علی اصغر بخشی در جلسه‌ای که با حضور مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان قم تشکیل شد، بر نقش کتابخانه‌های عمومی در روستا‌ها و گسترش کتابخوانی تاکید و تصریح کرد: راه اندازی کتابخانه‌های روستایی و همچنین کتابخانه سیار به منظور ارائه خدمات کتابخانه‌ای به مردم یک ضرورت است.

بر پایه این گزارش، علی فریدونی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های روستایی و خدمات دهی آن‌ها پرداخت و راه اندازی کتابخانه در روستا‌ها را عامل موثری در ارتقای سطح دانش و فرهنگ دانست.
 
ثبت نام ۱۰ نفر با مدرک دکترا برای ورود به حوزه‌های علمیه خواهران

مدیر سنجش و پذیرش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران از ثبت نام ۱۰ نفر با مدرک دکترا برای ورود به حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد.

حجت‌الاسلام محسن محدث با اشاره به اتمام مهلت ثبت نام در حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: طی این مدت علاوه بر دارندگان مدرک دیپلم، افرادی با مدارک دانشگاهی اقدام به ثبت نام در حوزه‌های علمیه خواهران کرده‌اند.

وی با اشاره به آمار این افراد اضافه کرد: چهار هزار و ۷۴ نفر با مدارک دانشگاهی شامل هزار و ۷۶ نفر با مدرک کاردانی، ۲هزار و ۸۲۴ نفر با مدرک کار‌شناسی، ۱۶۴ نفر با مدرک کار‌شناسی و ۱۰ نفر با مدرک دکترا برای ورود به حوزه‌های علمیه خواهران ثبت نام کرده‌اند.

مدیر سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: رشته‌های تحصیلی افرادی که با مدرک دکترا در حوزه‌های علمیه خواهران ثبت نام کرده‌اند شامل دندانپزشکی، حقوق، ژنتیک مولکولی، اقتصاد نظری، آموزش زبان انگلیسی، پزشکی و زبان و ادبیات عرب است.

فرصت اصلاح اطلاعات ثبت نام کنندگان تا ۲۰ فروردین ماه

وی افزود: متقاضیانی که برای ورود به حوزه‌های علمیه خواهران ثبت نام کرده‌اند تا ۲۰ فروردین ماه جاری فرصت دارند تا نسبت به ویرایش و اصلاح اطلاعات خود اقدام کنند.

محدث تعداد افراد ثبت نام شده برای ورود به سطح دو و سطح سه حوزه‌های علمیه خواهران را ۲۷ هزار و ۶۲ نفر ذکر کرد و گفت: از این تعداد ۲۲ هزار و ۲۹۷ نفر برای ورود به سطح دو و چهار هزار و ۷۶۵ نفر برای ورود به سطح سه ثبت نام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تعداد اندکی از مدارس علمیه سطح دو متقاضیان دارای سیکل ثبت نام می‌کنند، اظهار داشت: سایر مدارس علمیه سطح دو، متقاضیان را با مدرک دیپلم ثبت نام می‌کنند.

مدیر سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در ادامه بیان داشت: از میان افرادی که برای تحصیل در مقطع سطح دو ثبت نام کرده‌اند، ۱۹۵ نفر با مدرک سیکل و ۲۲ هزار و ۱۰۲ نفر با مدرک دیپلم ثبت نام کرده‌اند که از این میان ۱۸ هزار و ۳۳۶ نفر در شیوه حضوری، هزار و ۳۰۹ نفر در شیوه نیمه‌حضوری و ۲هزار و ۴۵۸ نفر در شیوه پاره‌وقت ثبت نام کرده‌اند.   

وی یادآور شد: آزمون کتبی سطح دو حوزه‌های علمیه خواهران ۱۵ اردیبهشت‌ماه در ۱۰۰ مرکز آزمون برگزار خواهد شد.

اقامه نماز جمعه توسط آیت الله حسینی بوشهری

نماز جمعه این هفته قم به امامت آیت الله حسینی بوشهری در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) اقامه خواهد شد.

 

کد خبر 1569406

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha