۱۷ فروردین ۱۳۹۱، ۱۴:۳۸

محمدی خبر داد:

اشغال 70 درصدی اماکن اقامتی آذربایجان شرقی در نوروز 91

اشغال 70 درصدی اماکن اقامتی آذربایجان شرقی در نوروز 91

تبریز - خبرگزاری مهر: دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان شرقی اظهار داشت: مجموعه اماکن اقامتی استان در تعطیلات نوروزی 91 از اشغال بیش از 70 درصد برخوردار بودند.

 به گزارش خبرنگار مهر ، تراب محمدی پنجشنبه در حاشیه بررسی مشکلات شهرداری فرهنگی تاریخی منطقه هشت تبریز در گفتگو با خبرنگاران ضمن اعلام مطلب فوق افزود: طی سفرهای نوروزی گردشگران به استان، میزان اقامت مسافران در اماکن اقامتی آذربایجان شرقی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از دو شب به سه شب افزایش یافته بود.

محمدی در اشاره به دلایل افزایش میانگین شب های اقامت گردشگران در استان تشریح کرد: افزایش کیفیت خدمات مراکز اقامتی و گردشگری، تخفیف 20 تا 50 درصدی در قیمت هتلها و مراکز اقامتی، نظارت وکنترل مستمر ودقیق این مراکز توسط ناظران میراث فرهنگی استان، افزایش برنامه های فرهنگی و هنری ، برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی و سوغات ، افزایش کمی و کیفی موزه ها ، برگزاری نمایشگاه های فرهنگی متعدد ،بازگشایی و بهره برداری از خانه های تاریخی تازه مرمت شده و تمیزی و پاکیزگی شهرهای استان  از  جمله دلایل افزایش مدت اقامت در نوروز 91 به شمار می رود.
 
وی نظارت و بازرسی در تمام شهرستانهای استان و رسیدگی به مشکلات گردشگران را از جمله برنامه های اصلی دبیرخانه ستاد تسهیلات سفر استان در نوروز 91 عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با توجه به این اقدامات در این مدت رضایت خاطر گردشگران در مراکز اقامتی، هتل ها و مهمان پذیرها، مراکز خدماتی در جاده های مواصلاتی استان و مراکز ارائه خدمات گردشگری حاصل شده است.
 
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یادآور شد: تمامی هتل ها و مهمانپذیر های شهر تبریز و دیگر شهرهای استان، با حضور چشمگیر گردشگران نوروزی مواجه بودند که طبق برنامه ریزی های انجام گرفته، پذیرایی و خدمات رسانی به این گردشگران به نحو احسن ارائه شد.
 
محمدی تصریح کرد: آماده سازی انواع مراکز اقامتی برای افرادی با درآمدهای متفاوت در نوروز 91، مانند هتل ها، مهمان پذیرها، کلاس های درس مدارس، کمپ ها، سالن های ورزشی برای برپایی چادر و هتل آپارتمان ها یکی از دلایل استقبال خوب گردشگران و مدت اقامت بالای آنها در آذربایجان شرقی به شمار می رود.
کد خبر 1569442

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha