۱۷ فروردین ۱۳۹۱، ۱۶:۳۱

حاج مظفری خبر داد:

آمار طلاق در قم 9 درصد کاهش یافت

آمار طلاق در قم 9 درصد کاهش یافت

قم - خبرگزاری مهر: مدیرکل بهزیستی استان قم از کاهش 9 درصدی آمار طلاق در سال 90 در قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم حاج مظفری ظهر پنجشنبه در دیدار نوروزی با رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هزینه‌های درمان ناشی از معلولیت بسیار بالاست، گفت: لایحه‌ای تدوین شده تا در تصادفاتی که منجر به معلولیت می‌شود بخشی از جرائم رانندگی به این امر اختصاص یابد.

وی با ارائه آماری از میزان وقوع طلاق و ازدواج در استان قم گفت: در مقایسه سال 90 نسبت به سال 89 ازدواج در استان قم رشد خوبی داشته و میزان طلاق نیز 9 درصد کاهش یافته است.

مدیرکل بهزیستی قم عنوان کرد: طلاق در سال 89 در قم حدود 21 درصد بوده که این میزان به 18 درصد کاهش یافت.

وی دلیل کاهش آمار طلاق در استان قم را افزایش برنامه‌های آموزشی در این زمینه وهمچنین مداخله بهزیستی دانست و عنوان کرد: هزار مورد از اختلافات خانواده‌ها در مرکز کاهش طلاق سازمان بهزیستی استان قم بررسی و منتهی به سازش شد.

حاج مظفری گفت: دستگاه‌های اجرایی استان قم در سال 90 برنامه‌های خوبی در زمینه آموزش مهارتهای زندگی و آشنایی قبل از ازدواج داشتند که در مجموع این اقدامات در کاهش آمار طلاق در استان موثر بوده است.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی در راستای آشنایی خانواده‌ها با مهارت زندگی برنامه‌ رادیویی تحت عنوان صمیمانه با همکاری صدا و سیمای قم تهیه کرده که در آن کار‌شناسان به سئوالات شهروندان در زمینه ازدواج پاسخ دادند.
 

کد خبر 1569569

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha