۲۸ فروردین ۱۳۹۱، ۱۵:۴۴

صفوی:

توسل به معنویت راه بازگشت انسان به خود است

توسل به معنویت راه بازگشت انسان به خود است

زنجان - خبرگزاری مهر: معاون دانشگاه پیام نور استان زنجان گفت: توسل به معنویت راه بازگشت بشر به انسانیت خود است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید سعید صفوی در مراسم اختتامیه مرحله استانی شانزدهمین دوره مسابقات قرآن به میزبانی شهرستان ایجرود ضمن تقدیر و تشکر از میزبانی شایسته این واحد در خطاب به قاریان و نخبگان قرآنی اظهار داشت: ضمن حفظ و قرائت قرآن کریم باید در آیات قرآن کریم تدبر کرده و با تمسک به قرآن زندگی کنیم و زندگی با قرآن داشته باشیم.

وی دوران کنونی بشریت را دوران جاهلیت مدرن عنوان کرد و ادامه داد: بشر با همه پیشرفت هایش به خطرناک ترین موجود جهان هستی تبدیل شده و هر روز بر مصیبت هایش افزوده می شود که ریشه و عامل اصلی آن خالی شدن جهان از معنویت و دوری انسان ها از هویت و اصل است که ریشه آن هم خدا فراموشی است و هر کسی خدا را فراموش کند خود را فراموش کرده است "نسوا الله فأنساهم أنفسهم".
 
معاون دانشگاه پیام نور استان زنجان با اشاره به آیات قرآن در چنین عصر و فضایی چاره بشریت برای برون رفت از این وضعیت و موقعیت بازگشت به خویشتن خویش است.

وی اضافه کرد: تنها راه علاج و نجات کره خاکی در دنیای کنونی بازگشت انسان به عنوان خلیفه خدا در زمین و توسل به معنویت است که بهترین و والاترین ظرفیت قرآن کریم کلام خداوند است که بشریت با تفکر و تعمق در آن می تواند به سعادت واقعی رهنمون شود.

صفوی نبود فکر بین انسان ها را یکی از معضلات کنونی جامعه عنوان کرد و غفلت از تفکر و فقدان آن را به کویر و برهوتی تشبیه کرد که روز به روز در حال گسترش است.

 پخش کلیپ، شعر خوانی توسط خیر دانشگاه ساز اجرای تواشیح تقدیر نخبگان و برگزیدگان مرحله استانی مسابقات قرآن از دیگر برنامه های مراسم اختتامیه این مسابقات بود.

در برگزاری مسابقات قرآن همه ادارات سهیم بودند

سرپرست دانشگاه پیام نور واحد ایجرود نیز در این مراسم گفت: در برگزاری مرحله استانی شانزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم استان زنجان همه ادارات این شهرستان سهیم بودند.

نبی الله محمدی اظهار داشت: برگزیدگان این دوره از مسابقات به مرحله کشوری در استان کرمانشاه که در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود، اعزام خواهند شد.
 
وی همکاری در برگزاری مسابقات قرآن را حمایت از قرآن کریم عنوان کرد و از ادارات شهرستان ایجرود در برگزاری مسابقات تقدیر و تشکر کرد.

سرپرست دانشگاه پیام نور واحد ایجرود اضافه کرد: فرمانداری، بخشداری، فرهنگ و ارشاد، تبلیغات اسلامی، نیروی انتظامی، شهرداری، شورای شهر و اداره آب و برق شهرستان ایجرود در برگزاری شایسته این مسابقات با دانشگاه پیام نور همکاری کردند.

قرآن باید از کانال ولایت فقیه عمل شود

امام جمعه زرین آباد بر عمل به قرآن از طریق کانال ولایت فقیه تاکید کرد.

حجت الاسلام علی محمدی مطلق اظهار داشت: اگر امام زمان و نائب او در جامعه وجود نداشته باشد قرآن کریم در دست نااهلان و وهابیان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه حقیقت قرآن و اهل بیت یک چیز است، یادآور شد: اگر قرآن به صورت انسان تجسم شود به صورت چهارده معصوم ظاهر شده و اگر ائمه معصومین را به صورت مکتوب درآوریم کتاب قرآن به وجود می آید.

امام جمعه زرین آباد در ادامه تاکید کرد: در صورت ظهور امام زمان(عج) باید به فرمایشات آن حضرت عمل کرده و در زمان غیبت نیز باید پیرو فرمایشات ولایت فقیه و رهبری، به قرآن عمل کرده و این کتاب آسمانی را در زندگی جاری و ساری کنیم.
وی با اشاره به اینکه همه در محضر قرآن برابر هستند تصریح کرد: باید عطر قرآن را در دل جاری و به این کتاب الهی عمل کنیم.

امام جمعه زرین آباد میزبانی مسابقات قرآن را یک افتخار برای این شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: میزبانی مسابقات استانی قرآن کریم، توسط واحد ایجرود نشانه شایستگی و توانمندی مدیریت و کارکنان این واحد جدیدالتاسیس پیام نور در این شهرستان است.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم حاملان و عاملان قرآن را دارای والاترین مرتبه نزد خداوند خواند و اضافه کرد: اهل قرآن، نزد خدا مکانت برتری دارند.

حجت الاسلام محمدی مطلق قرآن را زنده کننده قلب مومن عنوان کرد و گفت: هر فردی با قرائت و صوت زیبا و نیز توجه به مفاهیم قرآن می تواند قلب خود را زنده کند.

وی با تاکید بر اینکه باید هر انسانی در برنامه های خود به دین اسلام عمل کند، خاطرنشان کرد: خداوند قرآن را به عنوان دارویی در اختیار مسلمانان قرار داده است که وارد روح و قلب انسان می شود.
کد خبر 1578321

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha