۲۸ فروردین ۱۳۹۱، ۱۸:۵۶

القدس العربی مطرح کرد؛

لزوم موفقیت ماموریت ناظران بین المللی در سوریه

لزوم موفقیت ماموریت ناظران بین المللی در سوریه

یک پایگاه عرب زبان با اشاره به آغاز فعالیت ناظران بین المللی در سوریه بر ضرورت جلوگیری برخی طرفها از مانع تراشی در برابر موفقیت ماموریت آنها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه القدس العربی در مطلبی با عنوان "ماموریت ناظران بین المللی باید با موفقیت همراه شود" آورده است : ناظران بین المللی از امروز فعالیت خود را در سوریه آغاز می کنند تا بر روند رعایت آتش بس از سوی طرفین نظارت کنند.

این روزنامه می افزاید: مقامات سوری ضمن پایبندی کامل به توافقات خود اعلام کرده اند که با اقدامات گروههای مسلح برخورد خواهد کرد این در حالی که  گروههای مسلح نیز موضعی مشابه دارند، اما نظام را محکوم به نقض آتش بس می کنند.

روزنامه مذکور بیان کرد: تعداد ناظران بین المللی که با قطعنامه شورای امنیت اعزام خواهند شد، تا 250 نفر افزایش می یابد و با رعایت بر آتش بس گزارش خود را تنظیم می کنند.

این روزنامه می افزاید: ماموریت ناظران بین الملی فوق العاده دشوار است به ویژه اینکه نظام سوریه اعتمادی به آنها ندارد و خواهان روشن شدن مناطقی است که ناظران به آن سفر می کنند.

روزنامه فوق بیان کرد: توافق آتش بس شکننده در سوریه در معرض آزمون دشواری طی روزهای آینده قرار دارد و کوفی عنان نماینده سازمان ملل متحد در سوریه از نقش آتش بس ابراز نگرانی کرده است.

این روزنامه ذکر کرد: احدی دوست ندارد که روزهای گذشته در سوریه تکرار شود، اما مشکل این است که طرفین دعوا در سوریه همدیگر را قبول ندارند و همین موضوع ایجاد گفتگو میان طرفین را دشوار می کند.

روزنامه فوق بیان کرد: نظام سوریه اعتمادی به جامعه جهانی ندارد و با دیده تردید به آنها می نگرد ازهمین رو ناظران باید به دقت مراقب باشند که نتایج فاجعه باری به بار نیاورند و آتش بس موجود را از بین نبرند.

این روزنامه ذکر کرد: ماموریت ناظران اتحادیه عرب با شکست روبرو شد، زیرا برخی کشورهای عربی با دیده تردید به آن نگاه کردند و ماموریت ناظران بین المللی نیز در صورتی که نظام سوریه و مخالفان سوری نسبت به آن تردید داشته باشند، سرنوشت مشابهی پیدا خواهد کرد.

روزنامه مذکور نوشت : ماموریت ناظران بین المللی باید موفق شود، زیرا شکست آن فاجعه تمام عیار است.

کد خبر 1578459

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha