۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۶:۲۴

در راه کسب سهمیه المپیک؛

رکورددار پرش با نیزه ایران راهی بلاروس شد

رکورددار پرش با نیزه ایران راهی بلاروس شد

قم - خبرگزاری مهر: نایب رئیس هیئت دو ومیدانی استان قم گفت: محمد محسن ربانی، رکورد دار پرش با نیزه ایران برای برگزاری اردوی تدارکاتی تهران را به مقصد بلاروس ترک کرد.

اصغر درخشش‌فر در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی فدراسیون دو و میدانی کشورمان این ورزشگار ارزنده و سرشناس محمد محسن ربانی است که قرار است در کمپ تمرینی در کشور بلاروس تمرینات خود را ادامه دهد.

ربانی با 5 متر و 36 سانتیمتر پرش رکورد دار ایران است

وی با اشاره به آمادگی مطلوب این ورزشکار مطرح دو و میدانی کشورمان در رشته پرش با نیزه برای حضور در رقابت های گزینشی المپیک لندند، تصریح کرد: ربانی با پرشی به ارتفاع 5 متر و 36 سانتیمتر در فضای آزاد، رکورددار این ماده در کشورمان است.

نایب رئیس هیئت دو و میدانی قم افزود: در مسابقات داخل سالن گرامیداشت دهه فجر نیز که بهمن ماه سال گذشته در مشهد برگزار شد موفق شد رکورد این ماده در رقابت های داخل سالن را نیز بهبود ببخشد و با 5 متر و 30 سانتیمتر در صدر پرندگان ایرانی این ماده در داخل سالن قرار بگیرد.

وی عنوان داشت: ربانی در حالی برای کسب سهمیه المپیک 2012 لندن تلاش می کند که دو و میدانی کاران تا شانزدهم تیرماه سال جاری فرصت دارند با رسیدن به حدنصاب های تعیین شده از سوی اتحادیه بین المللی فدراسیون های دوومیدانی سراسر جهان Iaaf جواز حضور در لندن را بدست آورند.

5 متر و 60 سانتیمتر رکورد ورودی المپیک لندن

درخشش‌فر با اشاره به حساسیت بالای کار محمدمحسن ربانی در رقابت های گزینشی المپیک 2012 لندن، تصریح کرد: حداقل ورودی ورزشکاران این رشته برای حضور در المپیک 2012 لندن (ورودی B دوومیدانی) در ماده پرش با نیزه 5 متر و 60 سانتیمتر است.

وی افزود: ربانی در سال های اخیر همواره ورزشکار اول و برتر رشته پرش با نیزه کشورمان در مسابقات داخلی و برون مرزی بوده و سابقه کسب مدال های رنگارنگ از میادین مختلف بین المللی و آسیایی را دارد که با حضور در المپیک هم افتخاری برای ورزش قم خواهد بود و هم اینکه موفقیت های خود را در این رشته ورزشی کامل کند.

نایب رئیس هیئت دو و میدانی استان قم بیان داشت: محمدمحسن ربانی در رقابت های پرش با نیزه مسابقات دو و میدانی قهرمانی آسیا در سال 2007، مسابقات دو و میدانی غرب آسیا، رقابت های بین المللی و همچنین تمام ادوار لیگ های دو و میدانی کشور موفق به کسب عنوان نخست شده است.
 

کد خبر 1590682

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha