۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۹:۱۵

کارگران چشم‌انتظار تسهیلات/

کارگر گرگانی در 22 سالگی خانه‌نشین شد!/ ویلچر تکیه گاه کارگر

کارگر گرگانی در 22 سالگی خانه‌نشین شد!/ ویلچر تکیه گاه کارگر

گرگان - خبرگزاری مهر: کارگر جوان 22 ساله گرگانی به دلیل بروز حادثه ناشی از کار در جوانی از کارافتاده و خانه نشین شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نخعی زاده کارگر جوان گرگانی است که بر اثر سقوط از ساختمان و در حین کار دچار ضایعه نخاعی شد و اکنون ویلچر نشیمن گاه این کارگر باغیرت شده است.

این کارگر جوان که بر اثر سقوط از ساختمان توانایی جسمی اش را از دست داده، اکنون دوران درمانش را سپری می کند و دیگر قادر به ادامه کار سابقش نیست.

قصه" نخعی زاده " حدیث کارگران به رنج خو گرفته و زحمتکشی است که در پی کسب حلال و تامین معاش از سلامتی اش مایه گذاشته و اکنون چشم انتظار حمایت متولیان امر است.

این کارگر زحمتکش گرگانی در سن جوانی و بر اثر حادثه بازنشسته و از کارافتاده شده و اکنون نوبت نهادهای مسئول و دستگاههای بیمه گر است تا آینده این جوان را تامین کنند.

نخعی زاده که نان آور یک خانواده بود و اکنون خانه نشین است، چشم انتظار یاری مسئولان و نهادهای متولی برای رفع مشکلات فراروی است.

این کارگر آسیب دیده گرگانی که تحت پوشش بیمه بوده و تا کنون برای انجام درمان و عمل جراحی بیش از هفت میلیون تومان هزینه کرده، مجبور به پرداخت دو میلیون تومان از جیب شده و مابقی توسط بیمه تامین شده است.

سالانه کارگران زیادی در مناطق مختلف گلستان براثر سوانح ناشی از کار دچار آسیب می شوند و جا دارد متولیان امر شعار حمایت از کار و سرمایه ایرانی را در عمل عینیت بخشند.

در هفته کارگر مسئولان تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از چند خانواده جانباز و دو خانواده کارگر آسیب دیده بازدید کردند که خانواده نخعی زاده نیز از جمله آن بود.

کاهش 30 درصدی حوادث کار

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به این دیدار گفت: مشکل کارگر آسیب دیده و جوان گرگانی در دست بررسی و پیگیری است.

حسینعلی خواجه مظفری گفت: مسائل مربوط به دیه و بیمه این کارگر گرگانی در حال بررسی است و امیدواریم مشکل این کارگر برطرف شود.

وی در عین حال عنوان کرد: در سال 89 و 90 میزان حوادث ناشی از کار در استان گلستان نسبت به قبل از آن 30 درصد کاهش یافته است.

وی به برنامه های حمایتی این اداره کل از کارگران اشاره و اضافه کرد: بن کارت کارگری از جمله طرح هایی است که امسال اجرایی می شود.

خواجه مظفری گفت: این طرح در قالب عقد قرارد بین این اداره کل، بانک توسعه تعاون و کارفرمایان اجرا می شود.

وی اظهار داشت: در قالب این طرح مبلغی از حقوق کارگران کسر می شود بن کارت هایی تا سقف یک میلیون و 500 هزار تومان عرضه می شود.

خواجه مظفری گفت: کارگران در این طرح موظف به خرید کالاهای داخلی و ملی خواهند بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: پیش بینی می شود تا چهار ماه آینده این طرح در استان اجرایی شود

علاوه بر نخعی زاده کارگر آسیب دیده گرگانی، کارگران زیادی در استان گلستان در شرایط نامناسب و با دریافت حداقل مزایا مشغول کار و تلاش هستند.

کارگران معدن قشلاق گلستان از جمله کارگران زحمتکشی هستند که در عمق معدن برای کسب رزق و روزی حلال تلاش می کنند و خواهان و توجه مسئولان امر هستند.

آنان با اشاره به مشکلات فراروی، خواهان پرداخت معوقات و مطالبات خود هستند و عنوان کردند: با توجه به شرایط سخت و زیان آور کار در معدن، برای بازنشستگی پیش از موعد آنان برنامه ریزی صورت گیرد.

آنان خواهان تعدیل شرایط کار و ارائه تسهیلات به کارگران شدند.

کد خبر 1591064

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha