۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۵:۴۵

مخبر دزفولی:

دانشگاه چمران الگوی فرهنگی دانشگاه های کشور است

دانشگاه چمران الگوی فرهنگی دانشگاه های کشور است

اهواز - خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: بر اساس اعلام معاون فرهنگی وزیر علوم، دانشگاه شهید چمران اهواز با توجه به فعالیتهای فرهنگی اجرا شده الگوی فرهنگی دانشگاه های کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مخبردزفولی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با بیان اینکه به نتیجه رسیدن تمام فعالیتهای یک مجموعه هدفمند در گرو توسعه دیدگاه مدیریت فرهنگی است، افزود: هدفگذاری، برنامه ریزی و ارزیابی فعالیتها سه حلقه مفقوده در فعالیتهای فرهنگی هستند که برای به نتیجه رسیدن توجه به این حلقه ها ضروری است.

وی رمز اصلی افتخارات دانشگاه شهید چمران را تعمیق باروهای دینی و کارسازی فرهنگی در دانشگاه ها عنوان کرد و ادامه داد: در این راستا برنامه های مدونی در این دانشگاه انجام شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز به طرحهای فرهنگ و اندیشه اسلامی و طرح مسیر مطهر اشاره کرد و گفت: طرح وصال نیز از طرح های جدید این دانشگاه است که در باب و بحث مهدویت امسال اجرا می شود.

مخبر دزفولی همچنین با اشاره به ضرورت ترویج ارزشهای دفاع مقدس، افزود: در این راستا طرح آئین جوانمردی نیز در دانشگاه به اجرا در می آید.

وی به فعالیتهای فرهنگی دانشگاه در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص توسعه فرهنگ کتابخوانی، این دانشگاه در سال گذشته در حدود 14 نمایشگاه کتاب برگزار کرده است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه ها توانستیم 40 درصد تخفیف برای کتب تازه چاپ ارزشی ارائه کنیم که 20 درصد از طرف دانشگاه و 20 درصد از سوی ناشرین تعهد شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز همچنین از راه اندازی کتابخانه تخصصی فرهنگی با هفت هزار جلد کتاب خبر داد و گفت: چاپ کتب جیبی مفید نیز از دیگر کارهای فرهنگی این دانشگاه بوده است.

مخبر دزفولی با اشاره به برنامه های دومین هفته فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: در این هفته که از 16 اردیبهشت ماه آغاز می شود، برنامه های فرهنگی این دانشگاه از 64 برنامه سال گذشته به 70 برنامه در سال جاری افزایش یافته است.

وی همچنین از برنامه های متنوع از جمله مسابقات قرانی، کتابخوانی و ... در خوابگاه های دانشگاه خبر داد و گفت: طرح نهضت قرآنی نیز برای اولین بار در استان افتتاح می شود.
کد خبر 1591747

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha