۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۸:۱۵

صلاحی:

هشت هزار عضو در شورا به مدیریت خراسان رضوی کمک می کنند

هشت هزار عضو در شورا به مدیریت خراسان رضوی کمک می کنند

مشهد - خبرگزاری مهر: استاندار خراسان رضوی گفت: در حال حاضر هشت هزار نفر در قالب اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در مدیریت خراسان رضوی نقش دارند و در این زمینه کمک می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود صلاحی ظهر چهارشنبه در همایش روز ملی شوراهای اسلامی در محل سالن ابن هیثم مرکز شهید بهشتی مشهد اظهار داشت: با انتخابات های فراوانی که پس از انقلاب اسلامی صورت گرفت دموکراسی واقعی در تمامی بخش های ایران اسلامی دیده می شود.

وی افزود: در 33 سال پس ازانقلاب اسلامی هیچگاه انتخاباتی را تعطیل نکردیم و 9دوره انتخابات مجلس، 10 دوره ریاست جمهوری، پنج دوره خبرگان رهبری و سه دوره شوراهای اسلامی گواهی بر مردم سالاری است.

وی ادامه داد: سال 1389 را سال رسیدگی به روستاها در خراسان رضوی اعلام کردیم و با اکثر دهیاران و شهرداران برای رسیدگی به مشکلات و کمبود ها جلسه گذاشتیم.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: همیشه در سرشماری ها جمعیت روستاها کاهش پیدا می کرد اما در سرشماری اخیر شاهد افزایش یک درصدی جمعیت روستاها بودیم.

وی افزود: حتی در یک روستا بعنوان نمونه در کاشمر بنام موشک با 24 شهید که به خاطر مشکل آب شرب مهاجرت کرده بودند با حل این کمبود تا 90 خانوار آن برگشتند.

صلاحی گفت: در دنیا 220 تن زعفران تولید می شود که 180 تن آن در خراسان رضوی به دست می آید و 20 تن آن در خراسان جنوبی و تنها 20 تن دیگر در کشورهای دیگر که این امر با آماده سازی زیر ساختها و امکانات برای روستائیان حاصل می شود.

در پایان این مراسم شورای اسلامی شهر شاندیز و شورای اسلامی روستای فرح آباد کاشمر به عنوان شورای نمونه استان معرفی و از اعضای آنها تقدیر شد.

به تعدادی از شوراهای موفق روستاهای استان هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

کد خبر 1591922

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha