۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۱:۱۸

حاشیه نگاری مهر/

رسانه های برتر از اول آخر شدند/ تجلیلی با طعم دلخوری!

رسانه های برتر از اول آخر شدند/ تجلیلی با طعم دلخوری!

کرج - خبرگزاری مهر: در تقویم رویدادهای خبری همواره اخبار ورزشی در صدر قرار دارد و بی‌‍شک مخابره صحیح و به موقع رویدادهای ورزشی، مسابقات ملی و استانی و در مجموع انعکاس نقاط ضعف و قوت ورزشی بدون تلاش خبرنگاران این حوزه میسر نیست اما افسوس که حتی به هنگام تجلیل نیز دلخوری بهانه‌ای برای شروع دوباره در یک سال کاری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، از آنجا که رویدادهای ورزشی همواره در صدر اخبار تمامی رسانه ها قرار دارند، سختی کار خبرنگاران این حوزه نیز بر کسی پوشیده نیست.

پوشش خبری بازیهای لیگ در روزهای تعطیل، میزبانی از تیم‌های ملی، پوشش اخبار تیم‌های استانی و شهرستانی، هیئت‌های ورزشی و خلاصه انعکاس نقاط ضعف و قوت ورزش استان همگی مرهون تلاش خبرنگاران حوزه ورزش است.

اگرچه در استان البرز متاسفانه هنوز خبرنگاران این حوزه جایگاهی ندارند و در میان انبوه خبرنگاران و فعالان رسانه ای گم هستند؛ اما این مهم در حالی رنج و خستگی تلاش یک ساله را بر دوش خبرنگاران این حوزه بر جای گذاشت که از مدتها پیش وعده انتخاب رسانه برتر ورزش استان رقابتی را میان خبرنگاران ایجاد کرده بود.

این وعده اگرچه بسیار به امروز و فردا بدل شد اما عملکرد قوی سکاندار اداره ورزش هر روز خبرنگاران حوزه ورزش را برای پوشش اخبار این حوزه مصمم تر از دیروز کرد.

این عده که همواره بی چشم‌داشت تنها به رسالت خبری خود می اندیشیدند با وعده های هر روز این اداره کل بر آن شدند تا بیش از پیش به تلاش خود برای پوشش به موقع رویدادهای ورزشی بیفزایند و در نهایت وعده دیرین اداره ورزش برای قدردانی از رسانه ها محقق شد اما.....

وقتی با تلفن به نشست خبری دعوت شدیم، دعوتنامه ای در کار نبود، البته دعوت هم نبودی می توانستی بیایی در به روی همه باز بود.

جای هیچ خبرنگاری خالی نبود!

وقتی وارد سالن شدیم ابتدا تصور کردیم به جلسه دیگری رفته ایم... سالن مملو از جمعیت بود و جایی برای نشستن نبود. از همکار خبرنگاری که تا به حال وی را در برنامه های ورزشی ندیده بودم با تعجب پرسیدم اینجا نشست مدیر کله؟!

جواب داد بله بفرمائید، به زحمت جایی برای نشستن پیدا کردیم. با خودم در این اندیشه بودم چقدر خوب بود شهرما این قدر خبرنگار ورزشی داشت.

بالاخره پس از 45 دقیقه تاخیر جلسه آغاز شد و قرار شد پس از تلاوت قرآن و سرود ملی کلیپی پخش شد. البته کلیپ که نه تنها صدا به گوش می رسد، بعد دوباره یه چیزهایی در قالب صدا و تصویر پخش و دوباره هم تکرار شد و کسی نفهمید آخر این چه بود؟!
 
مدیرکل ورزش نیز از همه رسانه ها قدردانی کرد و نوبت به اهدای لوحهای تقدیر و یادبودها رسید.

تجلیل میزبان از خودش

گفتیم بالاخره وعده اداره کل در تجلیل از خبرگزاری‌ها و مطبوعات برتر محقق شده و همین الان است که در صدر لیست برگزیده ها نام ما و همکارانمون مطرح شود.

غافل از اینکه ابتدا کارکنان روابط عمومی به عنوان میزبان تجلیل شد و خلاصه گویی کسی در این شهر از تجلیل اداره ورزش بی نصیب نمانده بود و از سایتهای خبری ادارات تا وبلاگ نویسان و کارکنان دفاتر همسو با این اداره همه آمده بودند.
 
سپس در نفرات نهایی لیست بلند بالای فعالان ورزش استان نیم نگاهی به ما انداختند و با لوح و هدیه به صورت یکسان از همه تجلیل کردند.

عنوانهایی مبنی بر خبرگزاری برگزیده و روزنامه برگزیده و دریافت کنندگان تندیس نیز گویا حساب و کتاب چندانی نداشت.
به هر روی ناامید از وعده‌ها و عنوان برترین رسانه ورزش استان با انبوهی از دلخوری سالن را ترک کردیم و همین الان که باید خودمان را برای پوشش خبری بازی تیم های ملی ایران و موزامبیک به ورزشگاه انقلاب برویم همچون گذشته انگیزه ای برای زود رسیدن به ورزشگاه و زود منتشر کردن خبر نداریم.

.............................
 
مهدی دهقان - هومن ناظمی
 
کد خبر 1592263

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha