۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۵:۱۲

نقیبی عنوان کرد:

سرانه فضای سبز ساری کم است/ شرمنده شهروندان هستیم

سرانه فضای سبز ساری کم است/ شرمنده شهروندان هستیم

ساری - خبرگزاری مهر: رئیس شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به تلاش شهرداری و شورای سوم برای افزایش سرانه فضای سبز شهروندان ساروی، اظهار داشت: هنوز سرانه فضای سبز ساری نسبت به استانداردها کم است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرامرز نقیبی ظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران در صحن شورا افزود: سرانه فضای سبز مرکز استان در ابتدای فعالیت شورای سوم کمتر از نیم متر بوده است.

وی اظهار داشت: با تشکیل سازمان پارکها و فضای سبز در شهرداری و توسعه فعالیتهای توسعه ای در حوزه فضای سبز، این سرانه اکنون بیش از 1.5 متر مربع برای هر شهروند ساروی است.

رئیس شورای اسلامی مازندران با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز ساری به زودی به حد استاندارد کشوری و جهانی می رسد، تصریح کرد: با واگذاری پارک جنگلی سیکوتپه به شهرداری، سرانه فضای سبز مرکز استان افزایش چشمگیری خواهد یافت و به میزان 12 متر مربع خواهد رسید.

نقیبی با بیان اینکه در دوره سوم شورا با مشارکت شهردار و اعضای شورای شهر، اقدامات توسعه ای و زیرساختی در حوزه عمران ساری صورت گرفته است، یادآور شد: به واسطه کمبود منابع اعتباری و نبود کمک های دولتی در شهرداری، این نهاد به واسطه برخی تنگناها از مردم عذرخواه و شرمنده است.

وی در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر غیرکارشناسی و غیرفنی بودن پل احداث شده غدیر مرکز استان، این نظریه را غیرصحیح دانست و گفت: ایرادی فنی در احداث پل غدیر وارد نبوده و بهتر است با ایجاد روحیه همدلی و دور از نفاق برای توسعه ساری کار کرد.

نقیبی همچنین میزان اعتبار هزینه شده برای احداث پل ولی عصر(عج) ساری را بیش از 14.9 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اظهارات دیگر مسئولان مبنی بر هزینه 30 میلیارد تومانی برای احداث این پروژه صحیح نیست.

وی گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر در طی چهار سال اخیر طرحهای توسعه ای بسیاری را برای شهروندان صورت داده که کافی نیست.

وی با اشاره به اینکه کارنامه شورای سوم تا حدودی مطلوب است، افزود: البته قبول داریم که ایرادتی به شورای شهر و عملکرد شهرداری وارد بوده که در صدد رفع آن برخواهیم آمد.

شهر ساری، مرکز مازندران بیش از 300 هزار نفر جمعیت دارد.

کد خبر 1592441

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha