۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۷:۵۵

مطهری:

36 دفتر جدید پیشخوان دولت در همدان راه‌اندازی می‌شود

36 دفتر جدید پیشخوان دولت در همدان راه‌اندازی می‌شود

همدان - خبرگزاری مهر: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان از راه‌اندازی 36 دفتر جدید پیشخوان دولت در شهرهای استان همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، کریم مطهری مؤید ظهر دوشنبه در نشست مطبوعاتی در خصوص عملکرد یک سال گذشته حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری همدان گفت: برای راه‌اندازی این دفاتر 120 متقاضی ثبت نام کرده اند.

مطهری با بیان اینکه باید مکان های استقرار این دفاتر شناسایی و شرایط متقاضی تأیید شود، افزود: طراحی 40 پروژه نرم‌افزاری برای دستگاه‌های استان، راه اندازی سامانه الکترونیکی دولت، برگزاری دوره آموزشی با عناوین بهبود مدیریت، مدیریت فرهنگ دولت و آشنایی با قوانین خدمات کشوری از دیگر فعالیت‌های شاخص حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری همدان در سال گذشته است.

402 دوره آموزشی برای کارمندان دولت در همدان برگزار شد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان عنوان کرد: در سال گذشته 402 دوره آموزشی برای 13 هزار و 400 نفر از کارکنان استان همدان در قالب 163 هزار و 540 نفر ساعت برگزار شد.

مطهری در رابطه با تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به پیمانی نیز عنوان کرد: در سال گذشته 445 نفر از نیروهای قراردادی به شرط حضور در ادارات واقع در شهرستان‌های غیر از همدان و مناطق محروم در آزمون شرکت کردند که نفرات برگزیده مشخص و شماره مستخدمی آنها در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

یک‌هزار و 921 نیروی شرکتی در همدان تبدیل وضعیت شدند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان افزود: بر اساس دستورالعمل هیات دولت به منظور تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قراردادی در اواخر سال گذشته نیروهای شرکتی و طرحی عمرانی با تمام شرکت‌های پیمانکاری فسخ قرارداد کردند و یک‌هزار و 921 نفر از آنها با تبدیل وضعیت، قراردادی شدند.

وی با بیان اینکه 189 نفر از نیروهای تهران به همدان منتقل شدند، اضافه کرد: براساس مجوزی که در سال گذشته به استان همدان داده شد 100 نفر از این نیروهای انتقالی به همدان در بین دستگاه‌های استان تقسیم و استخدام شدند و به 70 نفر از آنهایی که دارای مدرک دیپلم و وضعیت قراردادی بودند با برگزاری آزمون شماره مستخدمی داده شد.

260 نفر از نیروهای دستگاه‌های اجرایی همدان دورکار شدند

مطهری مؤید در رابطه با بحث دورکاری کارمندان دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: سال گذشته در بین 25 دستگاه اجرایی طرح دورکاری انجام گرفت که برای آشنایی کارمندان کتابی در این زمینه با طرح 150 سئوال تهیه و توزیع شد و در نهایت 260 نفر از نیروهای دستگاه‌ها دورکار شدند.

وی از تشکیل ستاد ارتقای سلامت اداری در استان همدان خبر داد و گفت: کمیته پیشگیری از فساد اداری، کمیته مقابله با فساد اداری و کمیته علمی و فرهنگی وضعیت سلامت اداری دستگاه‌های استان را بررسی می‌کنند که همدان در این زمینه جزء پنج استان برتر کشور است.

معاون استاندار همدان اضافه کرد: برای 10 نفر با عنوان بازرس ویژه پیگیری و مبارزه با رشوه حکم صادر شده تا گلوگاه‌های فساد اداری را شناسایی و راهکارهایی برای عدم ورود احتمالی فساد اداری ارائه دهند.

746 پست بلاتصدی در دستگاه‌های اجرایی همدان شناسایی شد

وی در ادامه از صدور مجوز استخدام یک‌هزار نیرو در استان همدان خبر داد و افزود: براساس این مجوز با بررسی‌های صورت گرفته 746 پست بلاتصدی در دستگاه‌ها با احتساب نیروهای بازنشسته استخراج شده که این نیروها به شرط استخدام در هشت شهرستان به جزء مرکز استان همدان جذب خواهند شد.

به گفته مطهری مؤید، در دهه اول خرداد ماه امسال ثبت نام از متقاضیان و واجدین شرایط صورت می‌گیرد و در دهه دوم خرداد مدارک بررسی و در نهایت در دهه سوم این ماه آزمون استخدامی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: سه برابر ظرفیت مجوز استخدامی پذیرش صورت می‌گیرد و با گزینش 746 نفر از این نیروها با ملاک داشتن مدرک دانشگاهی و بومی استان و دیگر شرایط موافقت می‌شود.

معاون استاندار همدان تصریح کرد: 25 درصد از مجوز استخدامی بین دستگاه‌ها به فرزندان شاهد و جانبازان، 5 درصد به سایر ایثارگران به شرط ورود به آزمون و سه درصد نیز به معلولینی که به تأیید سازمان بهزیستی برسند، تعلق می‌گیرد.

ثبت نام آزمون استخدامی در 122 دفتر پیشخوان دولت انجام می شود

مطهری موید در رابطه با نحوه ثبت نام متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی امسال گفت: متقاضیان استخدامی می‌توانند به 122 دفتر پیشخوان دولت مستقر در سطح استان همدان مراجعه کنند و برای نخستین بار در کشور ثبت نام به صورت الکترونیکی در این دفاتر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از این طریق دفاتر پیشخوان دولت باید تمام مدارک خواسته شده از متقاضیان بررسی و بعد از فرایند اسکن از تمامی مدارک و صفحات، ارسال آنها انجام شود..

به گفته وی، برای ثبت نام آزمون استخدامی در دستگاه‌های اجرایی مبلغ شش هزار تومان از متقاضیان دریافت می‌شود که علاوه بر آن نیز مبلغ سه هزار و 500 تومان برای اقدامات دفاتر پیشخوان دولت در نظر گرفته شده است.

استان همدان از پتانسیل های علمی و پژوهشی بالایی برخوردار است

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان همدان از پتانسیل های علمی و پژوهشی بالایی برخوردار است در هفته پژوهش سال گذشته از 37 پژوهشگر برتر استان تقدیر به عمل آمد و بیش از 200 پژوهشگر دیگر نیز توسط دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرائی تقدیر شدند.

مطهری موید یادآور شد: در هفته پژوهش سال گذشته بیش از 300 برنامه و نشست علمی در دانشگاه‌ها و دستگاه‌های مرکز استان و شهرستان‌ها برگزار شد.

وی با بیان اینکه در بحث راه‌اندازی شبکه دولت، همدان جزء برترین های کشور انتخاب شد، افزود: در سال گذشته بیش از 400 دستگاه استانی و شهرستانی به واسطه شبکه دولت به هم متصل شدند.

کد خبر 1602392

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha