۲۵ خرداد ۱۳۹۱، ۱۳:۴۰

اخبار کوتاه قم/

درخشش هنرجویان هنرستان های قم در جشنواره هنری کشوری

درخشش هنرجویان هنرستان های قم در جشنواره هنری کشوری

قم - خبرگزاری مهر: درخشش هنرجویان هنرستان های استان قم در جشنواره هنری کشوری، برخورداری شهرک صنعتی چاپ و نشر قم از بهترین فضای کارگاهی، برگزاری نخستین کنگره ملی "شعر امامان غریب"، تحویل 2 قطعه جوجه جغد کوچک به اداره کل حفاظت محیط زیست و ... از عناوین اخبار کوتاه قم است.

به گزارش خبرگزاری مهر، جشنواره هنرهای هنرستانی ها که با محوریت رشته های گرافیک، نقاشی، صنایع دستی، معماری، عکاسی، چاپ دستی و طراحی برگزار شد استان قم توانست با کسب 6 رتبه توسط چهار هنرجوی دختر و 2 پسر در مسابقات کشوری بدرخشد.

کارشناس  فنی و حرفه ای آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: در مرحله استانی تعداد900 اثر داوری شد  که 45 آثار هنرجویی و 19 اثر هنرآموزی انتخاب و تصاویر آثار منتخب به مرحله کشوری به دبیرخانه جشنواره در همدان ارسال شد.
 
علی اصغر نعمتی در ادامه افزود: به لطف الهی  پس از داوری کشوری در خرداد ماه جاری تعداد 6 اثر هنرجویی به عنوان برترین های کشوری انتخاب شدند که در تیر ماه جاری برای تعیین جایگاه و رتبه احرازی به استان میزبان جشنواره اعزام خواهند شد.
 
 شهرک صنعتی چاپ و نشر قم از بهترین فضای کارگاهی برخوردار است

نماینده اتحادیه های سراسر کشور در شورای مشورتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قم، اظهار داشت: شهرک چاپ و نشر قم که به همت شرکت شهرکهای صنعتی استان به بهره برداری رسیده است با توجه به طراحی و مهندسی صورت گرفته در آن، از بهترین فضای کارگاهی برخوردار است.
 
جهانگیر رضایی با بیان اینکه موقعیت جغرافیای منطقه مزایا و ویژگی محیطی خاص به این شهرک بخشیده است تصریح کرد: این نوع طراحی و توجه به نیازها و استانداردهای مورد نیاز چاپخانه داران موقعیتی کم نظیر را برای سرمایه گذاری صنایع چاپ و نشر بوجود آورده است.
 
وی یادآور شد: دقت بالای طراحی و رعایت استانداردهای مورد نیاز صنایع چاپ که در این شهرک رعایت شده است ثمره تشکیل کارگروهی است که توسط شرکت شهرکهای صنعتی قم شکل گرفته و کلیه اعضا اتحادیه چاپخانه داران قم و صاحبنظران این صنعت توانستند در محیطی کاملا کارشناسی و تخصصی اطلاعات خود را به مجریان طرح انتقال دهند.
 
99 درصد چاپخانه داران متقاضی استقرار در شهرک چاپ و نشر هستند

جهانگیری در ادامه با بیان اینکه 99 درصد از چاپخانه داران و صنایع مرتبط استان قم متقاضای استقرار در این شهرک هستند گفت: انجام مقدمات اولیه کار برای استقرار واحدهای صنعتی، ثبت نام و تعیین زمین های مورد نیاز از هزار متر تا چند هکتار مشخص شده و برخی واحدها نیز که نیازمند واحدهای کارگاهی کوچکتر هستند با شرکت شهرکهای قم در میان گذاشته شده که در حال رایزنی برای احداث این گونه واحدها هستیم.

وی اضافه کرد : در مرحله بعد نیازمند توجه جدی مسئولان استان هستیم تا با حمایت های مالی و تشویقی خود، زمان استقرار در شهرک را کوتاه کنند.

برگزاری نخستین کنگره ملی "شعر امامان غریب"

کنگره ملی شعر امامان غریب برای نخستین بار با موضوع امامان بقیع، سامرا و کاظمین به همراه بخش ویژه امام هادی(ع)، با هدف تولید آثار فاخر ادبی و تکریم و شناساندن ابعاد شخصیتی ائمه مظلوم، پیش از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.
 
علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا 20 تیرماه به دبیرخانه این کنگره به نشانی قم، بلوارامین، 20 متری گلستان، گلستان یکم، پلاک 33 ارسال و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 2903615 تماس حاصل کنند.

تحویل 2  قطعه  جوجه جغد کوچک به اداره کل حفاظت محیط زیست

یکی از فرهنگیان طبیعت دوست به نام اسماعیل خدا بنده لو2 قطعه جوجه جغد کوچک را پس از نجات از مرگ و تیمار آنها به اداره حفاظت محیط زیست قم تحویل دادند که پس از انجام معاینات و حصول اطمینان از سلامت آنها توسط کارشناسان بخش
محیط طبیعی این اداره کل جوجه جغد های کوچک جهت مراقبت و رشد تحویل پاسگاه  سر محیط بانی کهک داده شدند.

برگزاری اولین نشست تخصصی آموزش دبیران کارگروه مدیریت بحران

در ابتدای جلسه نشست تخصصی آموزش دبیران کارگروه مدیریت بحران، مدیر کل مدیریت بحران استانداری قم گفت: به دلیل حادثه خیز بودن استان و همچنین مسئله نقش آموزش که اهمیت فوق العاده ای در کاهش آسیب های وارده دارد، با همت جمعیت هلال احمر استان قم به صورت مستمر سلسله نشستها ی تخصصی و آموزشی را جهت دبیران کارگروه های مدیریت بحران  استان ترتیب داده ایم.

محسن اوروجی تصریح کرد: در استان قم تلاشهای خوبی در جهت مدیریت بحران صورت گرفته است و امیدواریم با برگزاری نشست های تخصصی آمادگی لازم را برای مقابله با هرگونه حوادث چه در استان و چه در خارج از استان داشته باشیم.

در ادامه مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم در ادامه بیان داشت: جمعیت هلال احمر مسئول کارگروه  امداد و نجات و آموزش همگانی است که در همین راستا دوره های باز آموزی متنوع و مطلوبی برای عزیزان  عضو کارگروه در نظر گرفته ایم.
 
خلیل الله سائلی گفت: آموزش ها در سه سطح مقدماتی، تکمیلی و پیشرفته و به صورت کارگروهی برای دبیران کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی و همچنین دبیران و کار گروه مدیریت بحران استان در نظر گرفته شده است.
کد خبر 1626710

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha